نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2686
-
الف
+

فراخوان هشتمین دوره «جایزه ادبی هزار و‌ یک شب» منتشر شد

هشتمین دوره «جایزه ادبی هزار و‌ یک شب» برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، هشتمین دوره‌ جشنواره داستان «جایزه ادبی هزار و یک شب» با هدف ارتقای کیفیت نویسندگی و داستان‌نویسی جوانان‌ و نگاهی ویژه و عمیق‌ به ادبیات و نویسندگان افغانستان برگزار خواهد شد.

«سید محمود حسینی» داستان نویس افغانستانی و مؤسس جشنواره ادبی هزار و یک شب در گفتگو با آی فیلم2 گفت : هشتمین دوره «جایزه ادبی هزار و یک شب» با محوریت «کتاب های منتشر شده داستان نویسان افغانستان»، اختصاص به کتاب داشته و همچنین بخش ویژه «کتاب های داستانی نویسندگان فارسی زبان کشورهای دیگر درباره افغانستان»، به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد. 

حسینی افزود:  این دوره به بررسی و داوری آثار داستانی منتشرشده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ خورشیدی اختصاص دارد و ناشران و نویسندگان حوزه ادبیات داستانی تا پایان جدی(دی) ۱۳۹۸ فرصت دارند سه نسخه از آثار منتشرشده در سه بخش «مجموعه داستان» ، «رمان و داستان بلند» و «کتاب های داستانی نویسندگان فارسی زبان غیر افغانستانی سراسر جهان (تالیف) به زبان پارسی با موضوع افغانستان» را به دبیرخانه جایزه کتاب هزار و یک شب، ارسال کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: نویسندگان و ناشرین خارج از ایران می توانند فایل pdf آثار را به ایمیل دبیرخانه ارسال نمایند .

گفتنی است، به زودی اسامی داوران و مراحل داوری اعلام خواهد شد.

جشنواره «جایزه ادبی هزار و یک شب» همه ساله در ماه دلو (بهمن) با حضور نویسندگان افغانستانی و ایرانی، برگزار می‌شود. تاکنون هفت دوره از این جشنواره در تهران و یک دوره در کابل برگزار شده است. گفته می شود این دوره نیز در تهران برگزار شود.

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر