نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2740
-
الف
+

سفیر تاجیکستان استقبال کرد؛ قرار گرفتن آی فیلم2 در سیستم های تلویزیونی دیجیتل تاجیکستان

سفیر تاجیکستان از پیشنهاد قرار گرفتن شبکه آی فیلم2 در سیستم دیجیتال این کشور استقبال کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، چندی پیش مراسم رونمایی از کتاب «سفرنامه تاجیکستان، سمرقند و بخارا» اثر «نادره بدیعی» با حضور مقامات دیپلوماتیک و پژوهشگران سه کشور ایران ، افغانستان و تاجیکستان در موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

«نظام الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان در ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 با اشاره به اینکه در بین سه کشور ایران ، افغانستان و تاجیکستان مشترکات تاریخی ، فرهنگی و دینی وجود دارد ، گفت: این مشترکات بستر بسیار مناسبی برای انجام کارها و مناسبت های فرهنگی است .

وی در پیوند با همین موضوع گفت: یکی از این کارها تحقیق در زمینه ادبیات مشترک ما و دیگری تحقیق درباره زبان فارسی است که در تاجیکستان زبان تاجیکی ، در ایران زبان فارسی و در افغانستان با عنوان زبان دری یاد می شود.

وی افزود: ما می توانیم گروه های مشترکی را برای تحقیق و توسعه زبان و ادبیات و تاریخ مشترک سه کشور تاسیس کنیم .

آقای زاهدی در ادامه با اشاره به جشن باستانی نوروز گفت: نوروز جشنی است که آیینه تمام نمای هویت ملی این سه کشور را به نمایش می گذارد که در این زمینه ما میتوانیم همکاری های بسیاری داشته باشیم.

سفیر کشور تاجیسکتان در ایران درخصوص همکاری های مشترک سه کشور ایران، افغانستان و تاجیسکتان در زمینه فلم سازی گفت: به نظر من همکاری در این زمینه بسیار مفید خواهد بود چون ما هنرمندان بسیار خوبی در این سه کشور داریم که مطرح نشده اند.

وی ادامه داد: در زمینه فلم سازی باید کارهای مشترک انجام شود و همچنان باید ابتکاراتی صورت بگیرد تا پروژه های مشترک تطبیق شود .من باور دارم که کشورهای ما برای این چنین کارهای ادبی و هنری آماده هستند .

«نظام الدین زاهدی» در پایان ضمن استقبال از قرار گرفتن شبکه آی فیلم2 در سیستم های تلویزیونی دیجیتل این کشور ، گفت: پیام من به بیننده گان فارسی زبان ایران ، افغانستان و تاجیکستان تلویزیون آی فیلم 2 این است که این سه کشور مشترکات فرهنگی بسیاری دارند که ما را برای توسعه روابط فرهنگی و معنوی وادار می سازد .این وظیفه ما است که این مشترکات را بستری مناسب برای رشد و گسترش مناسبت های فرهنگی بسازیم. 

مصاحبه کننده: نادیا پروانی/ م ح

نظر شما
ارسال نظر