نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3402
-
الف
+

برپایی ضیافت همزبانی شاعران ایران،افغانستان و تاجیکستان در «تهران»

نشست «ضیافت همزبانی» با حضور شاعران فارسی زبان ایران ،افغانستان و تاجیکستان ۲۴ اسد(مرداد) برگزار خواهد شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، اولین نشست ماهانه شاعران پارسی زبان با عنوان «ضیافت همزبانی» روز پنج شنبه ۲۴ اسد(مرداد) ساعت 6 عصر با حضور شاعران پارسی زبان سراسر جهان و مدیران فرهنگی برگزار خواهد شد.

«ضیافت همزبانی» با حضور «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و شعرخوانی شاعرانی همچون  رضا اسماعیلی، «آنا برزینا» از روسیه، «سیدنقی‌عباس کیفی» از هندوستان، «فائزه زهرا میرزا»، «سید احمد حسینی» (شهریار) از پاکستان، «محمد سرور رجایی» از افغانستان و جمعی از اهالی شعر و ادب برگزار می‌شود.

«رضا اسماعیلی» شاعر ، پژوهشگر ایرانی و دبیر همایش ادبی شاعران پارسی زبان درباره برگزاری مراسم «ضیافت همزبانی» گفت: این نشست‌ها با حضور و شعرخوانی شاعرانی از کشورهای ایران،تاجیکستان، افغانستان، هند، پاکستان و ... برگزار خواهد شد. 

دبیر همایش ادبی شاعران پارسی زبان به برگزاری بزرگداشت هایی برای بزرگان پارسی گوی جهان در این نشست ها اشاره کرد و افزود: از دیرباز تاکنون شاعران بزرگی به زبان پارسی شعر گفته اند که متاسفانه در جامعه ایرانی ناشناخته مانده و نسل امروز با آنان آن گونه که شایسته است آشنایی ندارند.

وی در بخشی از صحبت هایش با بیان این که زبان شیرین پارسی علاقه مندان و دوستداران بسیاری دارد از شاعران افغانستانی هم چون «محمد کاظم کاظمی»،«سید ابوطالب مظفری»، «قنبرعلی تابش»، «محمد سرور رجایی»،«سید تکتم حسینی» و «زهرا حسین زاده» یاد کرد و گفت: به لطف خدا قصد داریم نشست های فوق العاده ای نیز با حضور شاعران پارسی گوی جهان برای تقدیر و تجلیل از این مفاخر ادبی داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش ادبی به تسنیم گفت: مهم ترین رسالت موسسه شاعران پارسی زبان، تلاش برای ترویج و گسترش زبان باشکوه پارسی و تقویت تعامل بین شاعران پارسی زبان سراسر دنیا می باشد. برگزاری نشست های «ضیافت همزبانی» نیز در راستای تحقق این هدف است.

«ضیافت همزبانی» با مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره استاد «حسین آهی» پنجشنبه 24 اسد(مرداد) از ساعت 18 الی 20 شام در خیابان جمالزاده شمالی «تهران» برگزار می‌شود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین