نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3569
-
الف
+

اشرف غنی: محققان و ادیبان ایرانی نقش برجسته‌ای در تاریخ ادبیات فارسی داشتند +فلم

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان طی اظهاراتی در یک سمینار از «عبدالحسین زرین کوب» و «ملک‌الشعرای بهار» 2 محقق و شاعر و نویسنده برجسته ایرانی قدردانی کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ،«محمداشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان در نشست «افغانستان، گهواره زبان فارسی دری» گفت: زبان دری، زبان وصل مردم افغانستان و یک منطقه تمدنی است؛بنابراین ضرورت است تا ریشه‌های عمیق فکری در زبان دری و سایر زبان‌های ملی دیگر به صورت واقعی ایجاد گردد.

آقای «غنی» بیان کرد: افتخار افغانستان این است که هر زبان خود را زبان ملی می‌داند.افغانستان به حیث چهار راه تمدن‌ها و مرکز تمدنی، هزاران سال وجود داشته و خواهد داشت.

وی همچنان از «عبدالحسین زرین کوب» و «ملکالشعرای بهار» 2 محقق و شاعر و نویسنده برجسته ایرانی تقدیر و تشکر کرد.

آقای «غنی» کتاب «تاریخ ادبی ایران و قلمرو زبان فارسی» تالیف «سیدمهدی زرقانی» را الگوی تاریخ ادبیات‌نویسی در قلمرو زبان فارسی قلمداد کرد و گفت: تحلیل اثر استاد «سیدمهدی زرقانی» از متن، فرا متن، بین متن و قرائت عبور کرده و آخرین تئوری‌های ادبیات معاصر در چنین آثاری انعکاس پیدا کرده است.

گفتنی است که کتاب «تاریخ ادبی ایران و قلمرو زبان فارسی» در سال 1388 خورشیدی چاپ و موفق به دریافت جایزه ادبی جلال آل احمد (سال 89) شده که معتبرترین جایزه ملی در تحقیقات مربوط به حوزه ادبیات فارسی می باشد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر