نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
25451
-
الف
+

پشت صحنه کمتر دیده شده از سریال «یوسف پیامبر»-2

در این ویدیو پشت صحنه ای از سریال «یوسف پیامبر» به کارگردانی «فرج الله سلحشور» را تماشا می کنید.

سریال تاریخی «یوسف پیامبر» به کارگردانی آقای «فرج الله سلحشور» سال گذشته از تلویزیون آی فیلم 2 نشر شد و با اقبال بالای فارس زبانان مواجه شد.

در این سریال در کنار بازیگرانی چون «مصطفی زمانی»، «محمود پاک نیت»، «کتایون ریاحی»، «جعفر دهقان»، رحیم نوروزی»، «الهام حمیدی»، «پروانه معصومی» بیش از ۱۵۰ بازیگر فرعی به ایفای نقش پرداختند.

باور اولیه سلحشور این بود که برای بازیگر نقش زلیخا از چند نابازیگر تست بگیرد اما در نهایت از بین بازیگران مطرحی همچون فاطمه گودرزی و سارا خوئینی‌ها   با «کتایون ریاحی» وارد گفتگو و مذاکره شد و در نهایت این بانوی بازیگری برای نقش ماندگار زلیخا انتخاب شد.

ماجرای انتخاب شدن «مصطفی زمانی» برای نقش یوزراسیف هم به نوعی جالب است؛ گویا یکی از دوستان مصطفی که می‌دانست او علاقه زیادی به بازیگری دارد، در روزنامه‌ خوانده بود که برای نقش حضرت یوسف(ع) به دنبال بازیگر هستند، و او را تشویق کرد که برای تست مراجعه کند اما «مصطفی زمانی» به هیچ عنوان فکر نمی‌کرد که در این تست پذیرفته شود و به دوستش گفت: «نمی‌روم، آنها به دنبال بازیگری با مشخصات ظاهری من نیستند».

اما دوستش پافشاری کرد و عکس او را به آقای سلحشور نشان داد، سلحشور هم از چهره «زمانی» خوشش آمد و او را برای تست فراخواند... و این شد که زمانی خود را به سلحشور معرفی کرد و با قراردادی که بندهای سختی هم داشت در نهایت به عنوان کرکتر مرکزی این سریال انتخاب شد.

سريال يوسف پيامبر(ع)» که زندگی حضرت يوسف(ع) را از کودکی تا زمانی که به عزيزی مصر می رسد به تصوير کشيده، در مدت 32 ماه در لوکيشن های مختلف ثبت شده است.

جالب است بدانید نگارش فلمنامه این سریال تاریخی چهار سال به طول انجاميده است.

طراحان صحنه اين پروژه طی مدت توليد با طراحی و ساخت فضاهايی چون مصر، اهرام ثلاثه و... سعی بر آن داشتند که بيننده با تماشای اين سريال، درکی مناسب از وضعیت واقعی آن دوران داشته باشد تا ضمن القای مفهومی روايت، بخشی از تاريخ نيز به تصوير کشيده شود.

تمامی دیکورهای اين سريال در ابعاد واقعی و اندازه های حقيقی ساخته شده اند. به طور مثال، کشتی ها و اسکله یی که در قسمت هايی از داستان مورد استفاده قرار مي گيرند، به اندازه واقعی طراحی و ساخته شده اند طوری که در داخل هر کشتی حدود يکصد نفر آدم جا می گيرد. 

بنابر گزارش سازمان صدا و سیمای ایران سریال یوسف پیامبر در 60 کشور جهان ازجمله افغانستان، تاجیکستان و پاکستان بیننده داشته است.

در پیوند با این خبر بخوانید:

شایعه ای عجیب پیرامون بازیگر سریال «یوسف پیامبر»

علاقه شدید مردم افغانستان به سریال یوسف پیامبر (ع)

«یوسف پیامبر» همچنان محبوب در جهان

چرا سریال «یوسف پیامبر» هیچ وقت تکراری نمی شود؟

دانلود سریال «یوسف پیامبر»

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر