نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2893
-
الف
+

سکانسی از سریال «آژانس شیشه ای» به مناسبت زادروز تولد «پرویز پرستویی»

سکانسی از سریال «آژانس شیشه ای» را به مناسبت زادروز تولد «پرویز پرستویی» یکی از پرافتخار ترین و محبوب ترین بازیگران سینمای ایران را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم2،  «پرویز پرستویی» بازیگر خوش اخلاق تلویزیون و سینمای ایران در دوم تیر (سرطان) سال 1334 در همدان متولد شد.

او فعالیتش را در تیاتر با نمایش «ماجرای یک محل» در سال 1348 و بازیگری‌اش را در سینما با «دیار عاشقان» در سال 1362 آغاز کرد و در همین نخستین گام جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در دومین جشنواره‌ فلم فجر ایران به‌دست آورد.

در اواخر دهه‌ی ۱۳۶۰، پرستویی توانست با بهزاد فراهانی در سریال «رعنا» به‌کارگردانی داوود میرباقری بازی کند و پس از آن هم در لست بلندبالای میرباقری برای بازی در سریال تاریخی «امام علی (ع)» نقش بگیرد.

بازی کوتاه او در نقش «محمد بن ابوبکر» زمینه‌ای برای همکاری با میرباقری در فلم «آدم‌برفی» (۱۳۷۳) شد، تا در آستانه‌ ۴۰ سالگی به سطح تازه‌ یی در سینمای ایران صعود کند.

پرویز پرستویی

او در سال ۱۳۷۴ با کمال تبریزی در «لیلی با من است» و در سال ۱۳۷۶ با ابراهیم حاتمی‌کیا در «آژانس شیشه‌ای» همکاری کرد؛ دو فلمی که هرچه بیشتر بر شهرت او افزودند.

پرویز پرستویی

پرستویی در شانزدهمین جشنواره‌ فلم فجر ایران توانست دومین جایزه‌اش را از جشنواره  فجر برای فلم «آژانس شیشه‌ای» به‌دست بیاورد.

پرویز پرستویی

«آژانس شیشه‌ای» به نقطه‌ی عطف و اوج فعالیت پرویز پرستویی بدل شد و این موفقیت همکاری پرستویی با حاتمی‌کیا را در دو فلم بعدی این فلم‌ساز «روبان قرمز» (۱۳۷۷) و «موج مرده» (۱۳۷۹) و نیز سریال «خاک سرخ» (۱۳۸۱) به‌همراه داشت.

پرستویی پس از «لیلی با من است» در سال 1382 یکی از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌هایش را با بازی در نقش «رضا مارمولک» در فلم سینمایی «مارمولک»  خلق کرد؛ فلمی که به جرات می توان آن را یکی از بهترین آثار کمیدی سینمای ایران دانست.

پرستویی

 پرویز پرستویی علاوه بر هنرنمایی در فلم های سینمایی، در سریال‌های تلویزیونی  «آشپزباشی»، «زیرتیغ»، «خاک سرخ» و «آوای فاخته» به ایفای نقش پرداخته است.

شاید بتوان گفت «حاج کاظم» سریال «آژانس شیشه‌ای» یکی از ماندگارترین نقش های این بازیگر پرآوازه ایرانی می باشد. 

درپیوند با این خبر بخوانید:

آوازخوانی پرویز پرستویی برای دانش آموزان افغانستانی

دانلود فلم سینمایی بادیگارد

ب م

نظر شما
ارسال نظر
ماشال رهیاب

ميلادت مبارك باد برادر دل انگيز!

همایون حیدری از کابل

واقعا که هنرپیشه موفق است.