نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7697
-
الف
+

آهنگ میهنی بسیار زیبا از «احمد ظاهر» آوازخوان تکرار نشدنی موسیقی افغانستان

«احمد ظاهر» یکی از پرآوازه ترین و محبوب ترین آوازخوان های افغانستانی می باشد که در عمر کوتاه خود بیش از 33 آلبوم روانه بازار کرد.

به گزارش آی فیلم2، «احمد ظاهر» آوازخوان افغانستانی در دهه ۱۹۷۰ میلادی به شهرت رسید. او نه تنها روی هم سن و سال های خود و کسانی که در زمان زندگی او به آهنگ‌هایش گوش می‌دادند و طرفدارش بودند، تاثیرگذار بوده است، بلکه چهل سال پس از مرگش، حتی روی نسل جدید در افغانستان از تاثیرگذارترین آوازخوان ها بوده است.

«احمدظاهر » در بیست چهارم جوزای (خرداد) سال ۱۳۲۵ خورشیدی در ولایت لغمان زاده شد.

او  آواز خوانی را از مکتب آغاز نمود و اولین آهنگش را در لیسه حبیبیه خواند. وی پس از نشان دادن استعداد در موسیقی در رادیو افغانستان برنامه‌هایی اجرا نمود.

شاید او اولین کسی بود که آلات موسیقی غربی را با موسیقی افغانستانی وفق داد و سازهای آکاردئون، ارگ و ترومپت و غیره را به موسیقی کشورش هدیه آورد.

آوازه او از طریق موسیقی از شهرت پدرش که صدراعظم وقت افغانستان بود بالاتر رفت. شهرت او آنقدر بر سر زبانها بود و هست که مردم افغانستان هنوز فکر می‌کنند او بهترین آوازخوان افغانستان تا هم اکنون بوده است. او در سال ۱۳۵۱ خورشیدی لقب بهترین آوازخوان سال افغانستان را به دست آورد.

این آواز خوان محبوب افغانستان در عمر کوتاه خود بیش‌تر از 33 آلبوم منتشر کرد و در سن 33 سالگی در یک حادثه مرموز ترافیکی درگذشت.

«ای هموطن، ای نیروی بالنده ی جاوید» نام ترانه ای است که هم اکنون می شنوید.

در پیوند با این مطلب بیشتر بخوانید:

به یاد «احمد ظاهر» ستاره موسیقی کلاسیک افغانستان

ترانه ای ماندگار از «احمد ظاهر»

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر