نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3310
-
الف
+

خانه هنرمندان تهران میزبان «هفته فلم‌های اروپایی 2019» + عکس و اسامی فلم های در حال اکران

خانه هنرمندان تهران میزبان 19 فلم از کشورهای اروپایی در «هفته فلم‌ های اروپایی 2019» می باشد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «هفته فلم‌های اروپایی 2019» در خانه هنرمندان تهران میزبان فلم‌هایی از کشورهای سویدن، بلغاریا، هنگری، یونان، دنمارک، قبرس، هالند، اسلوونی، ناروی، اتریش، لهستان، پرتغال، بلجیم، اسلوواکی، آلمان، سوییس، فنلاند، اسپانیا و ایتالیا است.

«مردی به نام اووه» با نام انگلیسی «A Man Called Ove» ساخته «هانس هولم»

«مردی به نام اووه» با نام انگلیسی «A Man Called Ove» ساخته «هانس هولم» از کشور سویدن درباره اووه مرد کهن سال عبوسی است که به دیگران امر و نهی می‌کند و همیشه بر سر قبر همسرش می رود تا اینکه بالاخره به فکر خودکشی می‌افتد و همزمان دوستی غیرمنتظره‌ای با همسایه جدیدش برای او رخ می‌دهد.

این فلم برنده چهارده جایزه و بیست و چهار بار نامزد جوایزی مانند اسکار، جشنواره فلم کابورگ، ادینگبرگ و جوایز گلدبگ شده است.

«ایرینا» با نام انگلیسی «Irina» ساخته «نادژدا کزه وا» از کشور بلغاریا

«ایرینا» با نام انگلیسی «Irina» ساخته «نادژدا کزه وا» از کشور بلغاریا درباره ایرینا پیشخدمتی نیمه وقت در یکی از شهرهای کوچک بلغاریا است. دقیقا در همان زمانی که او از محل کارش اخراج می‌شود، شوهرش دچار حادثه ترافیکی هولناکی شده و خانواده در دام فقر گرفتار می‌شوند...

این فلم نه بار برنده و پنج بار نامزد جوایزی مانند جایزه جشنواره فلم رز طلایی بلغاریا، هنگ کنگ، ورشو و همچنین تندیس سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره جهانی فلم فجر شده است.

«زمستان بی انتها» با نام انگلیسی «Eternal Winter» ساخته «آتیلا ساز» از کشور هنگری

«زمستان بی انتها» با نام انگلیسی «Eternal Winter» ساخته «آتیلا ساز» از کشور هنگری داستان واقعی یک عاشقانه غیرقابل باور در اردوگاه‌های کار شوروی است.

زمستان بی انتها یازده بار برنده جایزه و یک بار نامزد جایزه جشنواره هارت لند، مونترال، تیبورون و... شده است.

«پسری که غذای پرنده می‌خورد» با نام انگلیسی «Boy Eating the Bird's Food» ساخته «اکتوراس لیگیزوس» از کشور یونان

«پسری که غذای پرنده می‌خورد» با نام انگلیسی «Boy Eating the Bird's Food» ساخته «اکتوراس لیگیزوس» از کشور یونان روایتگر سه روز از زندگی یک نوجوان بیکار است، تنها چیزی که دارد، قناری اوست که هر چیزی دارد با او تقسیم می‌کند.

این فلم دو بار برنده جایزه و نه بار نامزد جایزه از جشنواره‌هایی همچون جشنواره کارلووی واری، اولدنبرگ، تورنتو و... شده است.

«یک مرد با تجربه» با نام انگلیسی «A Fortunate Man» ساخته «بیله آ گوست» از دنمارک

«یک مرد با تجربه» با نام انگلیسی «A Fortunate Man» ساخته «بیله آ گوست» از دنمارک است که در خلاصه قصه آن آمده است: در اواخر قرن نوزدهم، پیتر سیدنیوس یک مرد جوان بلند پرواز از یک خانواده مقید مسیحی در دنمارک غربی به کپنهاگ سفر می‌کند تا در رشته انجنیری تحصیل کند اما پدرش که یک کشیش مسیحی است مخالفت می‌کند و...

این فلم هفت بار نامزد جایزه در جشنواره‌های هامبورگ، روبرت، بادیل و... شده است.

«قاچاق هندریکس» با نام انگلیسی «Smuggling Hendrix» ساخته «ماریوس پیپه ریدس» از قبرس

«قاچاق هندریکس» با نام انگلیسی «Smuggling Hendrix» ساخته «ماریوس پیپه ریدس» از قبرس است که در خلاصه قصه آن آمده است: یانیس آهنگساز فراموش شده است، تمام پلان های او زمانی که سگش می گریزد و از سرحد قبرس می گذرد، با مشکلاتی روبرو می شود ...

این فلم پنج بار برنده و هفت بار نامزد جایزه از جشنواره فلم تریبکا، تسالونیکی، جایزه پالم اسپرینگز، جشنواره فلم اروپایی لس آرکس و ... شده است.

«ارتش خاموش» با نام انگلیسی «The Silent Army» ساخته «ژان ون دولد» از کشور هالند

«ارتش خاموش» با نام انگلیسی «The Silent Army» ساخته «ژان ون دولد» از کشور هالند است این فلم در مورد سربازان زیر سن افریقایی است که در رستوران یک سفید پوست در یک شهر افریقایی نزدیک منطقه جنگی هستند. 

این فیلم هشت بار برنده و سیزده بار نامزد جایزه از جشنواره‌هایی همچون جشنواره کن، طلا و پلاتین هلند، رمبرندت و... شده است.

«درخت» با نام انگلیسی «The Tree» ساخته «سونجا پروسنک» از کشور اسلوونی

«درخت» با نام انگلیسی «The Tree» ساخته «سونجا پروسنک» از کشور اسلوونی یک درام کوچک است که بنیادهای خانوادگی را تشریح می‌کند، تقریبا شبیه به تراژدی‌های باستانی که سرنوشت پایانشان را تعیین می‌کند.  

این فلم چهار بار برنده و پنج بار نامزد جایزه از جشنواره های فلم کارلووی واری، بمبئی و... شده است.

«اوتویا : 22 جولای» با نام انگلیسی «Utøya: July 22» ساخته «اریک پوپه» از ناروی

«اوتویا : 22 جولای» با نام انگلیسی «Utøya: July 22» ساخته «اریک پوپه» از ناروی قصه یک دختر نوجوان است که طی حملات تروریستی سال 2011 در یک اردوگاه تابستانی در جزیره اوتایا، سعی می‌کند زنده بماند و خواهر خردش را پیدا کند...

این فلم دو بار برنده و ده بار نامزد جایزه جشنواره برلین، آماندا و... شده است.

«دره تاریک» با نام انگلیسی «The Dark Valley»ساخته «آندرس پروچاسکا» از اتریش

«دره تاریک» با نام انگلیسی «The Dark Valley» ساخته «آندرس پروچاسکا» از اتریش روایتگر قصه یک سوارکار است که از طریق یک مسیر مخفی به یک شهر کوچک که در ارتفاعات آلپ قرار دارد می‌رسد. حال هیچکس نمی‌داند که این غریبه از کجا آمده است و چه می‌خواهد، اما همه می‌دانند که هیچکس نمی‌خواهد او در شهر بماند.

این فلم برنده پنج جایزه و نامزد بیست و شش جایزه در جشنواره فلم‌های اتریش، جشنواره فلم‌های اروپا، جشنواره کمره آلمان و... شده است.

«ردپا» با نام انگلیسی «spoor» ساخته «آگنیشکا هولاند» و «کاسیا آدامیک» از کشور لهستان

«ردپا» با نام انگلیسی «spoor» ساخته «آگنیشکا هولاند» و «کاسیا آدامیک» از کشور لهستان درباره یانینا دوشکو یک زن مسن است که در منطقه کلادزکو به تنهایی زندگی می‌کند، او متوجه جنایات مرموزی می شود، اما کسی حرف‌هایش را باور نمی‌کند.

این فلم هفت بار برنده جایزه و چهارده بار نامزد جایزه از جشنواره های فلم برلین، کلیولند، فلم‌های اروپایی و... شده است.

«زیارت» با نام انگلیسی «Pilgrimage» ساخته «ژائو بوتلهو» از پرتغال

«زیارت» با نام انگلیسی «Pilgrimage» ساخته «ژائو بوتلهو» از پرتغال است که در خلاصه قصه این فلم آمده است: در سال 1537 فردیناند مندس پینتو از پرتغال می گریزد و به هند می‌رود و 20 سال را به تجربه محاکمه‌ها و رنج‌ها می‌گذراند.

این فلم برنده سه جایزه و نامزد نه جایزه در جشنواره فلم پرتغالی سوفیا و... شده است.

«پائولین و پائولت» با نام انگلیسی «Pauline and Paulette » ساخته «لیوین دبراور» از بلجیم

«پائولین و پائولت» با نام انگلیسی «Pauline and Paulette » ساخته «لیوین دبراور» از بلجیم یک قصه تلخ و شیرین درباره چهار خواهر کهنسال و رابطه آنها با یکدیگر است.

پائولین و پائولت برنده چهار جایزه و نامزده ده جایزه از جشنواره فلم کن، ای اف آی، کایرو و... شده است.

«اوا نوا» با نام انگلیسی «Eva Nová» ساخته «مارکو اسکوپ» از اسلوواکی

«اوا نوا» با نام انگلیسی «Eva Nová» ساخته «مارکو اسکوپ» از اسلوواکی است که در خلاصه قصه آن آمده است: اوا که چند دهه قبل هنرپیشه معروفی بوده است تلاش می کند تا محبت پسرش را که از همه بیشتر به او آسیب زده، دوباره به دست آورد و گذشته را جبران کند.

این فلم شش بار برنده جایزه و هفت بار نامزد جایزه از جشنواره های فلم کلیولند، تورنتو، زوریخ و... شده است.

«محوشدگی» با نام انگلیسی «In the Fade» ساخته «فاتح آکین» از کشور آلمان

«محوشدگی» با نام انگلیسی «In the Fade» ساخته «فاتح آکین» از کشور آلمان است که در خلاصه داستان آن آمده است: در میان جامعه ترک‌های ساکن هامبورگ در آلمان، مادری فداکار می‌خواهد انتقام مرگ خانواده خود بعد از انفجار یک بمب را بگیرد.

این فلم برنده ده جایزه و نامزد هفده جایزه از جشنواره های فلم کن، گلدن گلاب، بامبی و... شده است.

«بیشتر از عسل» با نام انگلیسی «More Than Honey» ساخته «مارکوس ایمهوف» از سوییس

«بیشتر از عسل» با نام انگلیسی «More Than Honey» ساخته «مارکوس ایمهوف» از سوییس روایتگر نگاهی عمیق به دسته های زنبور عسل در کالیفرنیا، سوئیس، چین و آسترالیا است.

این فلم برنده پنج جایزه و نامزد نه جایزه از جشنواره های فلم پالم اسپرینگز، لوکارنو و جایزه فلم سوئیس و... شده است.

«آخرین معامله» با نام انگلیسی «One Last Deal» ساخته «کلاوس هارو» از فنلاند

«آخرین معامله» با نام انگلیسی «One Last Deal» ساخته «کلاوس هارو» از فنلاند داستان پیرمردی زیرک در شناخت آثار نقاشی است. او در جریان یک عملیات محلی، تابلوی با ارزشی را کشف می‌کند اما هیچکس ارزش آن تابلو را باور نمی‌کند.

این فلم برنده دوازده جایزه و سی و پنج بار نامزد جایزه از جشنواره های فلم برلین، پالم اسپرینگز، شانگهای و... شده است.

«نان سیاه» با نام انگلیسی «Black Bread» ساخته «آگوستی و یارونگا» از اسپانیا

«نان سیاه» با نام انگلیسی «Black Bread» ساخته «آگوستی و یارونگا» از اسپانیا است که در خلاصه قصه آن آمده است: در دوران پس از جنگ داخلی، در حومه کاتالونیا، پسری به نام اندرو جسد یک پدر و پسر را درجنگل پیدا می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که پدر خودش قاتل است.

این فلم یازده بار برنده جایزه و سی و یک بار نامزد جایزه جشنواره های فلم سن سباستین، حلقه نویسندگان سینما، جایزه آریل مکزیک شده است.

«او آن پسر بود» با نام انگلیسی «It Was the Son» ساخته «دانیله چیپری» از کشور ایتالیا

«او پسرم بود» با نام انگلیسی «It Was the Son» ساخته «دانیله چیپری» از کشور ایتالیا است. داستان دلال‌های ضایعات است که زندگی روزمره‌شان ناگهان با کشته شدن تصادفی دختر جوانشان زیر و رو می‌شود، تا اینکه بعد از مدتی پول زیادی را از دولت می‌گیرند...

این فلم چهار بار برنده جایزه و پانزده بار نامزد جایزه شیر طلایی ونیز از جشنواره ونیز، جشنواره فلم لندن و ... بوده است.

لازم به یادآوری است «هفته فلم‌های اروپایی 2019» از 18 تا 27 جوزا(خرداد) با نمایش فلم های فوق الذکر توسط موسسه سینمایی هنر و تجربه ایرانیان در خانه هنرمندان تهران برگزار می‌شود.

ف ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر