نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5968
-
الف
+

ناگفته های «سامره رضایی» بازیگر و فلمساز جوان افغانستانی در ایران

«سامره رضایی» از تاثیر سینما بر زندگی مهاجران افغانستانی و آرزوهای خود در سینما سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «سامره رضایی» بازیگر و فلمساز جوان افغانستانی که سابقه نقش آفرینی در سریال های ایرانی هم چون «ساختمان 85» را داشته در جدیدترین مصاحبه خود از تاثیر سینما بر زندگی مهاجران افغانستانی و آرزوهای خود در سینما سخن گفت.

مستند «من یک بازیگر شادم» ساخته «سامره رضایی» در چند جشنواره مهم از جمله سینما حقیقت حضور داشته و جایزه بهترین فلم را از جشنواره بین‌المللی زنان در افغانستان دریافت کرده است.

بانو «رضایی» در خصوص انگیزه اش از ساخت این مستند ، گفت : می‌خواستم از موقعیت و شرایط مهاجران افغانستانی در ایران بگویم و به سراغ دو موضوع «هویت» و «آینده» بروم.

وی در ادامه دیدگاه خود را نسبت به فلم های ایرانی که فلمسازان ایرانی می‌سازند، بیان کرد و گفت: برخی از بهترین فلم هایی که در سال‌های اخیر درباره ایران ساخته شده، حاصل کار فلمسازان زن است. موج جدید ایران که در ۲۰ سال گذشته به دنیای سینما روح زندگی بخشیده، مرهون رشته‌ای از فلم های زنانه بسیار قوی است که برخی از آن ها را مردان ساخته‌اند.

بازیگر سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در پاسخ به این سوال که آیا سینما زندگی شما را دگرگون کرده و فکر می‌کنید می‌تواند بر زندگی دیگران هم تاثیر بگذارد ، گفت : قطعا بله. فلم ساختن نوعی درمان بود نه فقط برای من. پس از اکران «من یک بازیگر شادم» در ایران، این فلم نقشی اساسی در بهتر کردن روابط میان مهاجران افغانستانی و ایرانی‌ها داشت.

وی درخصوص برنامه خود برای ده سال آینده به همشهری آنلاین گفت : می‌خواهم فلم دوم خودم را بسازم اما پیش از آن باید به آرامش برسم. باید هویتم را بیابم؛ اتفاقی که با شرایط فعلی بعید است رخ بدهد.

«سامره رضایی» در ایران متولد شده و دوره‌های بازیگری را در کلاس‌های بازیگری «حمید سمندریان» گذرانده است.

وی تحصیلات خود را در رشته بازیگری تیاتر ادامه داده و دارای فوق‌لیسانس از دانشگاه تهران در رشته سینما است.

 این بازیگر افغانستانی به حیث کرکتر یک دختر ایرانی در سریال‌های تلویزیونی مختلف از جمله «بی صدا فریاد کن»، «ساختمان ۸۵»، «شاید برای شما اتفاق بیفتد» و «راز پدر» ایفای نقش کرده است.

در ویدئوی زیر بخش هایی از مصاحبه «سامره رضایی» با تلویزیون آی فیلم 2 در ویژه برنامه عید قربان را مشاهده خواهید کرد:

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

بازیگر افغانستانی: کارم را با آقای فخیم زاده شروع کردم

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین