نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
29454
-
الف
+

بیوگرافی « عامر خان » بازیگر پرآوازه بالیوود+ تصاویر

«عامر حسین خان» معروف به «عامرخان» یا «امیر خان» هنرپیشه و تهیه کننده بالیوود در ۱۳۴۳ خورشیدی در هند به دنیا آمد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «محمد عامر حسین خان» معروف به «عامر خان» یا «امیر خان» هنرپیشه و تهیه‌ کننده محبوب و سرشناس هند در ۲۳ حوت (اسفند)۱۳۴۳ خورشیدی در ایالت «ماهاراشترا» هند به دنیا آمد.

«عامرخان» در خانواده‌ای مسلمان چشم به جهان گشود و اعضای خانواده او هم چون پدرش «طاهر حسین» تهیه‌کننده سینما و عمویش «نصیر حسین» کارگردان بود و در زمینه فلم و سینما فعال بوده‌اند.

عامر خان و پدرش

«عامر خان» فعالیت خود را در سال 1973 میلادی زمانی که 8 ساله بود در فلم «پیروزی خاطرات» به کارگردانی عمویش آغاز کرد سپس به مدرسه اسکاتلندی در بمبئی رفت و مصروف به تحصیل شد.

وی در 16 سالگی با این که خانواده اش مخالف بازیگری او بودند و می خواستند او انجنیر یا داکتر شود، در یک فلم 40 دقیقه ای به نام «پارانویا» ایفای نقش کرد.

در 17 سالگی عضو یک گروه تیاتر به نام «آوانتار» شد و یک سال در پشت صحنه کار می کرد تا این که با یک کرکتر جزئی در یکی از نمایش ها بازی کرد.

بعد از آن و همزمان با پایان تحصیلات مکتب ؛ دستیار عموی کارگردانش شد.

عامرخان در جوانی

در سال 1988 میلادی در 23 سالگی با ایفای نقش در فلم «از قیامت به قیامت» به کارگردانی پسر عمویش «منصور خان» توانست جایزه ملی فلم هندوستان را به دست آورد.

« عامر خان » یا « امیر خان » هنرپیشه محبوب و سرشناس هند

«عامرخان» بعد از سال ها فعالیت در سال 2001 میلادی شرکت فلمسازی خود به نام «عامر خان پروداکشن» را تاسیس کرد. 

وی در سال 1986میلادی وقتی 21 ساله بود با همکارش «رینا دوتا» که در فلم «از قیامت تا قیامت» هم بازی بود ، ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند، یک پسر و یک دختر می باشد..

این زوج بعد از 16 سال زندگی مشترک در سال 2002 میلادی  از همدیگر جدا شدند.

عامرخان و همسرش

«عامر خان» در سال 2005 وقتی 40 ساله بود با «کیران رائو» کارگردان و فلمنامه نویس ازدواج کرد و حاصل این پیوند یک فرزند می باشد.

وی در سال 2013 میلادی به همراه مادرش به مکه مکرمه رفت. با این که عامر مسلمان است اما همسر دومش پیرو آیین هندو می باشد.

« عامر خان » یا « امیر خان » هنرپیشه محبوب و سرشناس هند

زبردست ، از قیامت تا قیامت ، خاکستر ، عشق عشق عشق ، شماره اول ، تو مال منی ، دل ، من دیوانه نیستم از جمله فلم هایی است که «عامرخان» در آن ها ایفای نقش کرده است.

بیست بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد ، سه بار برنده جایزه بهترین بازیگر مرد ، برنده جایزه بهترین بازیگر تازه‌ وارد در سال ۱۹۹۰ میلادی، برنده جایزه بهترین بازیگر از نظر منتقدان در سال ۲۰۰۷ برای بازی در فلم «رنگ د بسنتی» از جمله افتخارات این بازیگر هندی می باشد.

بیشتر بخوانید : 

10فلم برتر هندی از نظر معتبرترین سایت سینمایی

شرطی که «عامر خان» برای بازیگر شدن پسرش گذاشت

«آمیتاب باچان» و «عامرخان» نتوانستند «قاتلان هندوستان» را نجات دهند

سه گریم متفاوت از ستاره هندی توجه چینایی ها را جلب کرد

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر
سنا وزیری

امیر خان موفق است و میتواند به قله های بلند برسد بزرگترین آرزوی زنده گی من همین اس به هندوستان رفته و با وی و سلمان خان یک فلم کار کنم که میدانم به این آرزویم نمی رسم من کجا هندوستان کجا❤

شیوا

خدارو چه دید ی شاید به آرزوت رسیدی

کاربر مهمان

من فقط عاشق فیلم های امیرخان هستم بهترین بازیگر درجهان فقط امیرخان هست

پربحث ترین