نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2485
-
الف
+

از جاسوس خارجی تا بان کی مون / گپ و گفتی صمیمانه با «حبیب محمدی» بازیگر افغانستانی سریال های ایرانی

«حبیب محمدی» بازیگر افغانستانی سریال هایی چون «علی البدل» و «درچشم باد» در گفت و گو با آی فیلم2 از تجربیات خود در این عرصه گفت.

با وجود اینکه سال ها در ایران زندگی می کند اما ارتباط و ریشه فرهنگی اش با افغانستان را حفظ کرده و دغدغه اعتلای فرهنگ و هنر ملک اجدادی اش را دارد.

در سریال های فراوانی ایفای نقش نموده و در این راه مشکلات و تکالیف بسیاری را به جان خریده است.

«در چشم باد» اولین حضور حرفه ای اش در سریال های ایرانی بود که ایفای کرکتر «بانکی مون» سرمنشی سازمان ملل متحد بیش از پیش دیده شد.

خبرنگار آی فیلم 2 به بهانه حضور آقای «حبیب محمدی» در ویژه برنامه پنجره آی فیلم گپ و گفتی صمیمانه با او داشته، که در ادامه می خوانیم:

آی فیلم 2: در مورد زندگی شخصی خود بگویید، در کدام سال و در کجا متولد شده‌اید و تحصیلات شما تا کدام پایه است؟

محمدی:

سلام خدمت همه بینندگان عزیز تلویزیون آی فیلم 2 ، حبیب محمدی هستم متولد 1354 شهر لشگرگاه ولایت هلمند اما اصالتا از ولایت غزنی ولسوالی جغتو هستم. از طریق بورسیه وزارت امور خارجه در مرکز آموزش فلم سازی ایران تحصیل کردم و پس از فارغ التحصیل شدن وارد عرصه سینما شدم.

آی فیلم 2: فعالیت‌های سینمایی شما از کدام سال و چگونه آغاز شد؟

محمدی:

پس از فارغ التحصیل شدن در سال 1379، فعالیت سینمایی را از سال 1381 با راه اندازی شرکت کابل فلم رسما آغاز کردم و تا اکنون در بخش های مختلف مثل ویرایش، بازیگری، صدابرداری و فلم برداری مصروف هستم.

آی فیلم 2: تاکنون در چند فلم و سریال نقش بازی کرده‌اید؟

محمدی:

اولین فلمی که به ایفای نقش پرداختم سریال در چشم باد ساخته آقای جعفری جوزانی بود که بعد از تماس با بنده و رفتن به لوکیشن فلم برداری، تست گریم انجام دادند که آقای جعفری جوزانی تایید کردند و این شد که برای کرکتر به اصطلاح جاسوس جاپانی انتخاب شدم.

در اعلانات تجارتی شرکت های مختلف و دو تله فلم حضور داشتم. تله فلم گنجشک و قناری و تله فلمی که برای مرکز فلم سمنان بود کرکتر یک چینایی را بر عهده داشتم.

در« فلم سینمایی من» هم حضوری کوتاه داشتم و همچنین در سریال «علی البدل» ساخته سیروس مقدم، کرکتر بانکی مون را ایفا کردم . در سریال های «معمای شاه» و «ایراندخت» هم به ایفای نقش پرداختم.

آی فیلم 2: در مورد نقش «بانکی مون» و نحوه انتخاب شدن برای این نقش در سریال «علی البدل» توضیح دهید.

محمدی:

به وسیله یکی از همکاران به دفتر تولید سریال «علی البدل» معرفی شدم و آقای مجید اسکندری گریمور سریال بعد از تست گریم بنده را برای این کرکتر بسیار مناسب دیدند که به پیشنهاد وی برای شبیه تر شدن به بانکی مون یک و نیم ماه رژیم غذایی گرفتم تا صورتم لاغرتر باشد و این رژیم تا زمان نوبت من برای فلمبرداری ادامه داشت.

آی فیلم 2: دستاوردهای مهم سینمایی شما چیست و آیا در فستیوال‌های بین‌المللی اشتراک کرده‌اید؟

محمدی:

با فستیوال مهرگان کابل همکاری دارم و در بخش بازار جشنواره فلم فجر به نمایندگی از افغانستان غرفه دار هستم.

آی فیلم 2: نظر کلی شما در مورد جشنواره هایی که در افغانستان برگزار می شود از جمله مهرگان چیست؟

محمدی:

فستیوال های فلم مهرگان، فستیوال فلم حقوق بشر و فستیوال فلم زنان هرات از جشنواره های فلم در افغانستان است.

فستیوال فلم حقوق بشر به دلایل امنیتی و نبود اسپانسر دو سال برگزار نمی شود. فلم مهرگان چهار سال برگزار شده که خوشبختانه ادامه دارد و از کشورهای مختلف در این جشنواره اشتراک می کنند و در کل جشنواره های فلم در افغانستان توسط اسپانسر و شرکت های خصوصی برگزار می شود.

سینمای افغانستان به این جشنواره ها نیاز دارد چرا که فلمساز در رقابت رشد می کند، در افغانستان رمان و داستان زیاد نوشته می شود و امیدوارم که ساخت فلم هم به همان نسبت بیشتر شود.

آی فیلم 2: وضعیت سینمای افغانستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

محمدی:

همان طور که قبلا هم گفتم به دلیل عدم حمایت دولت از این جشنواره ها، سینما رشد چندانی نداشته و تعداد کمی در این عرصه فعالیت دارند.

آی فیلم 2: برنامه شما برای آینده هنری تان چیست؟

محمدی:

اول قصد دارم که یک استودیوی صداگذاری را ایجاد کنم و دوم اینکه دغدغه فلم سازی دارم و قصد تولید فلم و خصوصا فلم کوتاه را دارم.

آی فیلم 2: برای مخاطبان آی فیلم 2 چه پیامی دارید؟

محمدی:

آی فیلم 2 را فقط تماشا کنید! شبکه خوبی است چرا که برای سه کشور فارسی زبان نشر می شود و امیدوارم که تولیدات مشترک بین این سه کشور صورت بگیرد.

مصاحبه کننده: عبدالله اصغرنژاد / ح ح

نظر شما
ارسال نظر