نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4131
-
الف
+

اکران عید فطر 98 / از « ما همه باهم هستیم » و « سرخپوست » تا « شبی که ماه کامل شد »

فلم‌های «ما همه باهم هستیم»، «سرخپوست» و «شبی که ماه کامل شد»، در عید فطر اکران می شوند.

به گزارش آی فیلم2، عید سعید فطر یکی از بهترین زمان های اکران فلم های سینمایی در ایران است که همه ساله همزمان با این عید بزرگ مسلمین، فلم های جدید به روی پرده نقره ای سینما می روند.

 بر این اساس ، امسال هم همچو سال های پیشین اسامی فلم‌هایی که در «عید فطر» اکران می شود ، اعلام شد .

فلم‌های «ما همه باهم هستیم»، «سرخپوست» و «شبی که ماه کامل شد» موفق شدند ، نوبت اکران در عید فطر سال روان را کسب نمایند. این سه فلم هر کدام از جنبه هایی قابل اعتناء هستند که در این گزارش به بررسی اجمالی و مختصر آن می پردازیم:

فیلم سینمایی ما همه با هم هستیم

«ما همه با هم هستیم» جدیدترین ساخته «کمال تبریزی» که در تمام ماه‌های اخیر به‌عنوان پرمصرف ترین و پر ستاره ترین فلم مطمح نظر بوده ، بی‌تردید یکی از جذاب‌ترین فلم های اکران عید فطر برای مخاطبان عام سینما خواهد بود.

داستان فلم در بستری کمیدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک طیاره همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند.

«محمدرضا گلزار»، «مهران مدیری»، «مهناز افشار»، «لیلا حاتمی»، «ویشکا آسایش»، «جواد عزتی»، «هانیه توسلی»، «پژمان جمشیدی»، «مانی حقیقی»، «سروش صحت»، «حسن معجونی»، «مهران غفوریان»، «نادر فلاح»، «سیروس گرجستانی»، «علی شادمان»، «رضا ناجی»، «سیاوش چراغی پور»، «سام نوری»، «فرزین محدث»، «بهادر مالکی»، «یداله شادمانی»، «مهدی حسینی نیا»، «شیرین آقارضاکاشی»، «بهزاد قدیانلو»، «اشپیتیم آرفی»، «لیدا فتح اللهی»، «شیوا بلوچی»، «دانیال کاظمی» در این فلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

فیلم سینمایی سرخپوست

دیگر فلم جذاب اکران عید فطر فلم سینمایی «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی‌ست.

گفته می شود «سرخپوست» برخلاف اولین فلم جاویدی ، به نام «ملبورن» که به اعتقاد منتقدان جز یک تقلید خام از آثار «اصغر فرهادی» نبود ، اثری قابل اعتناء است و احتمال می رود استقبال سینما دوستان را به همراه داشته باشد.

سرخپوست به ‌دلایل زیادی می‌تواند برای سینما دوستان جذاب باشد؛ که مهمترینش نقش‌آفرینی متفاوت و تحسین‌شده «نوید محمدزاده» است.

علاوه بر او «پریناز ایزدیار»، «ستاره پسیانی»، «آتیلا پسیانی»، «مانی حقیقی» و «حبیب رضایی» نیز در این پروژه سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. قصه فلم درباره یک زندان در یکی از شهرهای ایران است که باید طی مدت زمانی کوتاه تخلیه شود، اما در میان جابه‌جایی محبوسین، یک زندانی فرار می‌کند و…

فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد

فلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» چهارمین فلم به کارگردانی نرگس آبیار ، دیگر فلم اکران عید فطر سال روان است.

نرگس آبیار قبل از این اثر سینمایی تجربه حضور در جشنواره فلم فجر با فلم‌های «نفس»، «شیار ۱۴۳» و «اشیا از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیکترند» را داشته است، که زنان حاضر در هر سه فلم او توانسته‌اند جوایزی را از جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی دریافت کنند. 

«شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی تهرانی است که عاشق می‌شود در حالی که به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد.

در این فلم «هوتن شکیبا»، «الناز شاکردوست»، «پدرام شریفی»، «فرشته صدر عرفایی»، «شبنم مقدمی» و «آرمین حیدریان» به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

“شبی که ماه کامل شد” در سی و هفتمین جشنواره فلم فجر در ۱۳ بخش نامزد دریافت سیمرغ شد و توانست سیمرغ بهترین فلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای هوتن شکیبا، بهترین بازیگر نقش اول زن برای الناز شاکردوست، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فرشته صدر عرفایی و بهترین چهره‌پردازی را از آن خود کند.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

پرستاره ترین فلم تاریخ سینمای ایران در راه است

پربازیگرترین فلم سینمای ایران از عید فطر روی پرده سینماها

بازی متفاوت بازیگر زن ایرانی در فلمی عاشقانه

«شبی که ماه کامل شد» یک عاشقانه متفاوت+ویدیو

«الناز شاکردوست» و «هوتن شکیبا» بهترین بازیگر نقش اول /«نرگس آبیار» بهترین کارگردان

عشق در مسلخ تروریسم در «شبی که ماه کامل شد»

ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر