نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4022
-
الف
+

مینو غزنوی: دوبله «یانگوم» بهترین کارم بود

«مینو غزنوی» دوبله کرکتر «یانگوم» را یکی از بهترین و ماندگارترین کارهایش میداند.

«مینو غزنوی» با بیان این که دوبله کرکتر «یانگوم» یکی از بهترین کارهایشان بوده ، درمورد حرفه صداپیشگی و دوبلوری سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «مینو غزنوی» دوبلور کهنه کار سینما و تلویزیون ایران با بیان این که دوبله کرکتر «یانگوم» یکی از بهترین کارهایشان بوده ، درمورد حرفه صداپیشگی و دوبلوری سخن گفت.

«مینو غزنوی» گفت: حدود دو سالی است که به تدریس مصروف هستم و در کلاس‌هایم گویندگی را تعلیم می‌دهم، من معتقدم این حرفه باید با افرادی که استعداد و صدای خوبی دارند، ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به بهترین و تاثیرگذارترین کرکرتی که به جای آن حرف زده است، گفت: آن قدر شخصیت‌هایی که دوبله کردم زیاد هستند و همه‌شان را هم دوست دارم که به سختی می‌توانم بهترینش را انتخاب کنم اما از میان آن ها فکر می‌کنم شخصیت «یانگوم» در سریال «جواهری در قصر» یکی از بهترین کارهایم بود که ماندگار شد.

وی ادامه داد : همیشه برای اجرای هر کاری توان و انرژی بسیاری می‌گذارم و کوشش می‌کنم هر کاری را به بهترین شکل انجام دهم.

بانو «غزنوی» با اشاره به اینکه باید برای ماندگاری دوبله چه کار کرد گفت: صدا باید از اول تاثیرگذار باشد و شرکت در هیچ کلاسی نمی‌تواند صدا را ماندگار و تاثیرگذار کند. علاقه‌مندان به این حرفه باید گویندگی یاد بگیرند و آنقدر که گویندگی مهم است، صدا مهم نیست و علاقه‌مندان این حرفه بهتر است که ابتدا گویندگی را به خوبی یاد بگیرند.

وی درباره اینکه چرا فلم ها و سریال‌هایی که دوبله می‌شود مثل گذشته با کیفیت نیست به فارس ، گفت: به این دلیل که کیفیت فلم ها مثل قبل نیست و نباید انتظار ویژه‌ای از دوبلورهای جدید که تازه وارد کار شدند، داشته باشیم.

وی در ادامه افزود : به هر حال ما در سال‌های گذشته بسیاری از دوبلورهای خوب و پیشکسوتمان را از دست دادیم و باید افرادی را تربیت کنیم که بتوانند هنر دوبله را پیش ببرند. 

مینو غزنوی زاده ۱۳۳۱ خورشیدی در تهران ، بانوی صداپیشه و دوبلور کهنه کار ایرانی است.

وی از هشت سالگی فعالیت خود را در زمینه دوبله به‌طور حرفوی آغاز کرد.

گویندگی به جای کرکتر های «فلرتیشیا» در کارتون «ماجراهای گالیور»، «ماسکی» در کارتون «معاون کلانتر»، «انریکو» در «بچه های مدرسه والت» از جمله کارها به یادماندنی وی هستند.

گویندگی به جای «جنیفر جونز» در فلم آوای «برنادت» از نمونه های موفق گویندگی «مینو غزنوی» و از نمونه های بارز هماهنگی صدا و کرکتر در تاریخ دوبله می باشد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر