نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2563
-
الف
+

همایش «روایت همدلی» با حضور هنرمندان افغانستانی و ایرانی برگزار می‌شود

هفتمین همایش فرهنگی «روایت هم‌دلی» با حضور اهل فرهنگ، هنر و ادبیات دو کشور ایران و افغانستان برگزار می‌شود.

هفتمین همایش فرهنگی «روایت هم‌دلی» با حضور اهل فرهنگ، هنر و ادبیات دو کشور ایران و افغانستان 11 حوت(اسفند) ۱۳۹۷ در تالار مهر حوزه هنری تهران، برگزار می‌شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، هفتمین همایش فرهنگی «روایت هم‌دلی» با هدف افزایش پیوندهای فرهنگی میان دو ملت افغانستان و ایران با حضور اهل فرهنگ، هنر و ادبیات دو کشور، 11 حوت(اسفند) ۱۳۹۷ در تالار مهر حوزه هنری تهران، برگزار می‌شود.

«محمدسرور رجایی» مسئول همایش روایت هم‌دلی با این بیان ‌که روایت هم‌دلی فرصتی است برای ‌شناخت و داد و ستد بیشتر فرهنگی ‌میان دو ملت بزرگ افغانستان و ایران، تأکید کرد : هدف از برگزاری این همایش، بهبود و گسترش همکاری‌ها و هم‌دلی‌های فرهنگی و برانگیختن توجه مراکز فرهنگی و اجتماعی ایرانی به مشکلات و مسایل فرهنگی و اجتماعی مهاجران افغانستانی است.

در هفتمین دوره از این همایش، برنامه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است؛ در بخش سخنرانی و برقراری گفت‏‌وگوهای فرهنگی میان دو ملت ایران و افغانستان قرار است‌ داکتر «مجتبی نوروزی» و «رضا امیرخانی» از ایران،‌ «محمدکاظم کاظمی» و داکتر «عبدالمجید ناصری داوودی» از افغانستان سخنرانی کنند.

هم‌چنین شماری از شاعران شناخته‌شده افغانستانی و ایرانی در این همایش شعرخوانی خواهند داشت.

اجرای موسیقی هنرمندان دو کشور نیز بخشی دیگر‌ از این همایش همدلی خواهد بود.

بخش مهم دیگر این همایش، ‌‌قدردانی از سه تن از فعالان فرهنگی ایرانی در عرصۀ فرهنگ افغانستان‌ است.

این همایش از ساعت ۱۵ روز ‌شنبه، ۱۱ حوت(اسفند) ۱۳۹۷ در تالار مهر حوزه هنری تهران واقع در خیابان حافظ‌، روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر، آغاز می‌شود.

به‌گزارش روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان، شرکت برای علاقه‌مندان به فرهنگ مشترک افغانستان و ایران، آزاد است.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر