نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1643
-
الف
+

شاعر افغانستانی به بخش نهایی جشنواره شعر فجر ایران راه یافت

«سید رضا محمدی» شاعر افغانستانی در لست نامزدهای نهایی سیزدهمین جشنواره شعر فجر ایران قرار گرفت.

«سید رضا محمدی» شاعر افغانستانی در لست 7 نامزد نهایی سیزدهمین جشنواره شعر فجر ایران قرار گرفت.

به گزارش آی فیلم2، «محمد کاظم کاظمی» یکی از مسئولان سیزدهمین جشنواره شعر فجر ایران ضمن اعلام این خبر گفت: شاعران راه یافته به بخش نهایی جشنواره شعر فجر بر اساس کتاب‌های تازه نشر شده شان در سال 1396 هجری خورشیدی انتخاب شده اند.

او افزود: با آن‌ که امسال جشنواره شعر فجر بخش بین‌الملل ندارد ولی چون کتاب «روح اندوهگین یک شاعر» اثر سید رضا محمدی شاعر افغانستانی توسط یک ناشر ایرانی در تهران نشر شده است و ملاک داوری کتاب‌های نشر شده در ایران است، و این شاعر نیز به مرحله نهایی راه یافته است.

کاظمی گفت: از میان 3 هزار کتاب شعر در بخش بزرگسالان 7 نفر به مرحله نهایی جشنواره راه یافته‌اند که سید رضا محمدی نیز یکی از این 7 شاعر است.

این شاعر افغانستانی در گفت و گو با فارس تایید کرد: حضور محمدی در این جشنواره نشان از قوت شعر وی دارد که از میان این همه آثار توانسته است به مرحله نهایی راه پیدا کند و این موفقیت کلانی برای این شاعر و شعر معاصر افغانستان محسوب می‌شود.

«معصومه درفشیان» با «آدم‌ها با مرگ شاعر می‌شوند»، «آرمین یوسفی» با «بی‌نظمی»، «محمدعلی مقیمی» با «جایگاه شهود»، «ابوذر پاکروان» با «دومینو»، «سیدرضا محمدی»با «روح اندوهگین یک شاعر» ، «جواد زهتاب» با «مخالف خوانی» و «عبدالحسین انصاری» با «می خوش»  7 شاعر هستند که به داوری داکتر «بهزاد خواجات»، داکتر «مهرنوش قربانعلی»، «یزدان سلحشور»، «غلامرضا طریقی» و «اصغر معاذی» به مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر راه پیدا کردند.

ف ا / ب م

نظر شما
ارسال نظر