نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1747
-
الف
+

درخشش محصول مشترک ایران و افغانستان در جشنواره فلم کوتاه تهران

فلم کوتاه «بچه» محصول مشترک ایران و افغانستان در جشنواره بین المللی فلم کوتاه تهران برگزیده شد.

فلم کوتاه «بچه» محصول مشترک ایران و افغانستان در جشنواره بین المللی فلم کوتاه تهران برگزیده شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران عصر دیروز  ۲۱  عقرب به کار خود پایان داد و فلم کوتاه «بچه» محصول مشترک ایران و افغانستان به عنوان فلم برگزیده در بخش «کتاب و سینما» معرفی شد.

از بین آثار ارسالی در بخش کتاب و سینمای سی و پنجمین جشنواره بین المللی فلم کوتاه تهران ، 12 اثر منتخب به نمایش درآمد که از بین آن ها سه اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی و سپس تقدیر شدند.

فلم «بچه» ساخته «مصیب حنایی» بر اساس داستانی از «جلال آل‌احمد» دیپلوم افتخار و جایزه ۵ ملیونی تومانی را دریافت کرد.

فلم «آن سوی دریاچه» به کارگردانی «عماد خدابخش» برگرفته از داستان «سیامک گلشیری» جایزه سوم به مبلغ ۳ ملیون تومان و دیپلوم افتخار را دریافت کرد.

فلم «بازمانده» کار «فرزاد قبادی‌نژاد» بر اساس داستانی از «ریموند کارور» هم تقدیر شد.

فلم کوتاه «بچه» به کارگردانی «مصیب حنایی» کارگردان ایرانی، اولین حضور خود در این دوره از جشنواره بین المللی فلم های کوتاه تهران را تجربه خواهد کرد و برای اولین بار به نمایش در می آید.

داستان فلم «بچه» برگرفته از یک داستان واقعی است و ماجرای زنی‌ را روایت می کند که به‌ شکل گروهی از افغانستان وارد ایران شده و می‌خواهند غیرقانونی وارد ترکیه شوند.

این زن که همراه طفلش است، نمی‌تواند در این گروه فرزندش را همراه خود ببرد، چون هزینه کافی برای خروج دو نفر را ندارد و همین‌طور در ادامه فلم اتفاق‌هایی می افتد.

همه بازیگران این فلم کوتاه افغانستانی هستند که می توان به «نرگس هزاره»، «احمد عطایی»، «شهربانو محمدی»، «رضا احمدی»، «بشیر نیک‌زاد»،«محمد اکبر شریفی» و «قاسم علی‌زاده» اشاره کرد.

فلم نامه فلم کوتاه «بچه» در سال 1395 هجری خورشیدی جایزه دوم پنجمین دوره جشنواره ملی فلمنامه نویسی در ولایت فارس و در سال 96 جایزه بهترین فلمنامه در جشنواره سینمای جوان اروند را دریافت کرده است .

 م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر