نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1918
-
الف
+

داستان زندگی زوج جوان افغانستانی جایزه 2 جشنواره بین المللی را کسب کرد

فلم سینمایی «گل نساء» جوایز جشنواره های بین المللی فلم «کازان» روسیه و «سالنتو» ایتالیا را کسب کرد.

فلم سینمایی «گل نساء» جوایز متعددی را در جشنواره های بین المللی دریافت کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، فلم سینمایی «گل نساء» توانست جایزه بهترین کارگردانی برای «ستار چمنی‌گل» و بهترین فلمبرداری برای «محمد فکوری» را در جشنواره فلم کازان و بهترین بازیگر زن برای «یگانه رجبی» در جشنواره فلم سالنتو دریافت کند.

در این فلم بازیگرانی چون «سعید داخ»، «علی محمد رادمنش»، «یگانه رجبی»، «ساقی زینتی»، «مسعود محمدی» و «ویدا عمویی» به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان «گل نساء» آمده است: «گل ممد» و «گل نساء» زوج جوان افغانستانی پس از مهاجرت به ایران مصروف کار می‌شوند و به‌ واسطه اتفاقی که برای آن ها می‌افتد، زندگی‌شان دستخوش تغییراتی می شود.

این فلم که تنها نماینده سینمای ایران در بخش فلم های بلند سینمایی می باشد،  روز 17 سنبله(شهریور) در بخش رقابتی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فلم کازان درشهر کازان کشور روسیه به نمایش گذاشته شد و توانست جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فلمبرداری را کسب کند.

«گل نساء» برای کسب این جوایز ، با 9 فلم از کشورهای روسیه، چین، ترکیه، سریلانکا، قزاقستان، مصر، هند و بنگلادش به رقابت پرداخت.

«گل نساء» همزمان با اشتراک در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فلم کازان در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فلم سالنتو در کشور ایتالیا به نمایش درآمد و «یگانه رجبی» هنرپیشه این فلم توانست جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.

جشنواره بین المللی فلم کازان امسال با شعار «گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و فرهنگ گفت‌وگوها» با حضور فلم ها و شخصیت‌های سینمایی کشورهای مسلمان در روزهای 13 تا 19 سنبله(شهریور) در شهر فرهنگی کازان برگزار شد.

شاخص فلم های انتخاب شده شامل ؛ انعکاس ارزش‌های انسانی، معنوی و اخلاقی و همچنان سنت‌های فرهنگی و حمایت از ایده‌های صلح، تحمل و بشریت فارغ از ملیت و وابستگی مذهبی نویسندگان است.

در این دوره از جشنواره بین‌المللی فلم «کازان»، تعداد 967 فلم از سراسر دنیا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که تعداد 65 فلم در بخش‌های مختلف کوتاه، مستند و بلند سینمایی از 56 کشور جهان انتخاب شدند.

 ایمنا نوشت : فلم سینمایی «گل نساء» در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش تمرکز بر سینمای جهان در چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فلم مونترال در شهر مونترال کانادا به نمایش گذاشته شد.

م ح / ب م

 

نظر شما
ارسال نظر
مینه از کابل

با سلام خدمت شما عزیزان. بسیار دوست دارم که این فلم را تماشا کنم.تشکر از نشر سریال های خوبتان.