نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2410
-
الف
+

برنامه هنری «پنج عصر» در کابل برگزار شد

برنامه ادبی-هنری «پنج عصر» با حضور شماری از شاعران و فرهنگیان در کابل برگزار شد.

«پنج عصر»، نام برنامه ادبی- هنری است که روز جمعه، ۸ سرطان(تیر) با حضور شماری از شاعران و فرهنگیان در کابل برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «پنج عصر»، نام برنامه ادبی- هنری است که روز جمعه ۸ سرطان(تیر) به همت انجمن ادبی- هنری جلگه و انتشارات دانشگاه با حضور شماری از شاعران و فرهنگیان در غرب شهر کابل برگزار شد.

«محمود جعفری» شاعر و نویسنده ، هدف از راه‌اندازی این برنامه را رشد ادبیات و هنر، کشف و بالند‌گی استعدادهای جوان و تلطیف روان جمعی جامعه، عنوان کرد و افزود: «برای بسیاری از سیاست‌مداران و تاجران ما، هنر و ادبیات مسأله نشده است. ادبیات و هنر در حاشیه ذهن‌شان قرار داشته است. در حالی‌که هنر و ادبیات، یک ضرورت حیاتی برای جامعه برخاسته از جنگ به شمار می‌رود.»

«جعفری» علاوه کرد: «انجمن ادبی- هنری جلگه، براساس نیاز ادبی- هنری جامعه، توسط شاعران و هنرمندان جوان در سال گذشته پا به عرصه وجود نهاد. این انجمن، تلاش دارد تا زمینه انکشاف استعدادهای جوان و پرورش یک نسل  جدید ادبی و هنری را فراهم نماید.»

در پی سخنان افتتاحیه«جعفری» شاعرانی بسیاری چون هادی میران، محمود حکیمی، انور ظفری، سخی ظفری، سلیمان صارم، امین جاوید، محمد جاوید، فاطمه فیضی و عادله آذین، به خوانش شعرهای‌شان پرداختند.

«داود هدایت» هنرمند جوان و دمبوره‌نواز کشور، با نواختن دمبوره باعث  شور و شادمانی محفل شد.

«عزیزالله کاظمی» از بولبی‌خوان‌های ورزیده نیز به هنرنمایی این فرهنگ بومی پرداخت که مورد استقبال گرم حاضرین قرار گرفت.

فرهنگ پرس نوشت : سلسله برنامه ادبی-هنری پنج عصر ادامه دارد و در کنار آن روزهای جمعه برنامه نقد شعر نیز در همین محل برگزار می‌شود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر