نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2211
-
الف
+

انستیتیوت ملی موسیقی افغانستان جایزۀ پولار را گرفت

انستیتوت ملی موسیقی افغانستان جایزه موسیقی "پولار" که بالاترین جایزه موسیقی سویدن است را دریافت کرد.

انستیتوت ملی موسیقی افغانستان جایزه موسیقی "پولار" که بالاترین جایزه موسیقی سویدن است را دریافت کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، داکتر «احمد سرمست»رئیس انستیتوت ملی موسیقی افغانستان به دلیل فعالیت‌های موسیقی در راستای توانمندسازی بانوان این کشور در چند سال گذشته، همراه با یک گروه موسیقی آمریکایی «متالیکا» به‌دلیل به کارگیری نوت‌هایی با سرعت فوق‌العاده توانستند جایزه معتبر موسیقی پولار که به‌عنوان جایزه «نوبل موسیقی» نیز یاد می‌شود را از آن خود کند.

انستیتوت ملی موسیقی افغانستان از سال 2010 تاکنون با مدیریت «احمد سرمست» در این کشور فعالیت می کند و شماری از نوجوانان دختر و پسر به‌صورت حرفه‌ ای موسیقی آموخته‌اند. این گروه موسیقی پیش از این نیز در مجمع اقتصادی جهان در شهر داووس سوئیس، قطعه های موسیقی اجرا کرد.

«آلفونس کربودا» رئیس کمیته اهدای جوایز پولار در مراسم اهدای این جایزه گفته: «آقای سرمست توانسته است تغییر مثبت را از طریق موسیقی در زندگی بخشی از کودکان، دختران و پسران جوان در افغانستان ایجاد و ارکستر این کشور را از نو احیا کند».

«ماری لیدین» مسئول مدیریت این جایزه طی اطلاعیه ای اعلام کرد:«معتقدیم که دو برنده جایزه ما از دو جهان متضاد، نمونه‌های بارزی از جایزه موسیقی پولار هستند. این جای افتخار دارد که فعالیت سازمان موسیقی و موسیقی دانان در زندگی مردم تغییر کرده است.»

«پولار» بالاترین جایزه موسیقی کشور سوئد در اروپاست که سالانه به یک هنرمند کلاسیک و یک هنرمند یا گروه پاپ اهدا می‌شود. از میان نامزدهای این جایزه تنها دو فرد یا گروه می‌توانند به این جایزه دست یابند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت : موسیقی افغانستان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی کرده است و در محافل مختلف بین المللی هنرمندان و آوازخوانان این کشور به عنوان نمایندگان کشورشان حضور می‌یابند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر