نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
780
-
الف
+

اولین نمایشگاه دائمی کتاب در «مزارشریف» افتتاح شد

اولین نمایشگاه دائمی کتاب بلخ با ۲۰ هزار جلد کتاب به هزینه 500 هزار دالر افتتاح شد.

«شهر کتاب بلخ» اولین نمایشگاه دائمی، با ۲۰ هزار جلد کتاب و به هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، دوشنبه(۲۰ حمل) در «مزارشریف» افتتاح شد.

به گزارش آی فیلم 2، «فردین فردوس» مسئول عمومی شهر کتاب بلخ، گفت: «در این کتاب‌خانه، بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در  ۵۱ رشته و به ده زبان موجود است که به هزینه ۵۰۰ هزار دالر ساخته شده است».

آقای فردین، هدف از گشایش این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه و فراهم‌کردن کتاب به متقاضیان، بیان کرد و گفت: «ما با ایجاد این نمایشگاه برای متقاضیان و علاقه‌مندان کتاب،  خواستیم فرصتی را فراهم کرده باشیم تا آن‌ها با آمدن در این فضا با فکر آرام، به کتاب‌های دلخواه خودشان دسترسی پیدا کرده و مطالعه کنند».

همچنین شماری از اشتراک‌کنندگان که در افتتاح این نمایشگاه شرکت نموده بودند؛ از گشایش آن استقبال کردند.

با این حال «صالح محمد خلیق» رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ، در مورد آمار کتابخانه‌ها در این ولایت، گفت: در ولایت بلخ بیش از ۶۰ کتاب‌خانه موجود است که اکثریت آن مربوط به نهادها، مؤسسه‌های اجتماعی و فرهنگی و ادارات دولتی و خصوصی است.

به نقل از آوا، آقای خلیق در ادامه ضمن بیان این‌که فرهنگ مطالعه کتاب در ولایت بلخ نسبت به سال‌های قبل خوب‌تر شده است، تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی کتاب، زمینه مطالعه را فراهم کرده و باعث می‌شود تا جوانان و علاقمندان مطالعه در فضای آرام و رایگان، مطالعه کنند».

در همین حال «شیر احمد سعیدی» رئیس ناشران افغانستان، گفت: «کتاب‌خوانی در افغانستان در حال رشد است».

وی همچنان در مورد آمار کتابخانه‌ها، اظهار داشت: در سطح کشور بیش از 300 کتاب‌فروشی فعال است و امید است که این رقم در سال‌های آینده بیش‌تر شود.

ح ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر