نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

بیوگرافی «هانیه توسلی» بازیگر سریال «وفا»

به گزارش آی فیلم 2، «هانیه توسلی» بازیگر نقش «وفا» در سریال در حال نشر «وفا»، بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد 14 جوزا (خرداد) 1358 خورشیدی در همدان می باشد.

وی دانش ‌آموخته کارشناسی نمایشنامه ‌نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است.

این بازیگر ایرانی در سال 1382 با بازی در نمایش «پدر دوست داشتنی» به کارگردانی «محمد یعقوبی»، توجه «نصرالله قادری» داور جشنواره تئاتر تبریز را جلب کرد و به این ترتیب، برای بازی در نمایش پدر انتخاب شد.

هانیه توسلی

«هانیه توسلی» در سال 1379 با بازی در سریال «غریبه»، به عرصه بازیگری تلویزیون وارد شد. اما حضور وی در سینما با فلم سینمایی «شام آخر (1380)» به کارگردانی «فریدون جیرانی» می باشد.

هانیه توسلی

توسلی در سال 1388 خورشیدی در سریال کمیدی «شمس العماره» به عنوان کرکتر اصلی به ایفای نقش پرداخت.

هانیه توسلی در سال 1381 با بازی در فلم «شب‌های روشن» به کارگردانی «فرزاد موتمن»، برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشن خانه سینما شد.

هانیه توسلی

این بازیگر پرکار ایرانی با نقش آفرینی در سریال های «میوه ممنوعه» و «وفا» به اوج شهرت رسید.

هانیه توسلی

«بی‌صدا حلزون»، «جهان با من برقص»، «ایده اصلی»، «ما همه با هم هستیم»، «کلمبوس»، «سوءتفاهم»، «گرگ‌بازی»، «بن‌بست وثوق»، «مادری»، «شیرین»، «صد سال به این سال ها»، «عاشق»، «عصر جمعه»، «یک شب» و... از جمله فلم های سینمایی است که «هانیه توسلی» در آن بازی کرده است.

هانیه توسلی

«هانیه توسلی» تاکنون موفق به کسب افتخارات زیادی شده است.

وی در سال 1381 برای بازی در فلم «شب‌های روشن»، موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشن خانه سینما و هم چنان در همین فلم سینمایی، نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن نیز شد.

هانیه توسلی در سال 1383، در فلم «جایی برای زندگی» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر شد.

این بازیگر ایرانی در سال 1384، در فلم «زمان می‌ایستد» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد.

وی در سال 1388، در سریال «میوه ممنوعه»  نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن شد.

هانیه توسلی در سال 1389، در فلم «داروها» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر شد.

بازیگر سریال «وفا» در سال 1391، در فلم «دهلیز» به کارگردانی «بهروز شعیبی»، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.

وی در سال 1392، برای بازی در فلم «دهلیز»، نامزد دریافت تندیس جشنواره بهترین بازیگر نقش اول زن در هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، در سال 1393هم چنان در همین فلم سینمایی، نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن در چهاردهمین جشن حافظ شد.

هانیه توسلی در سال 1396، در فلم «سوءتفاهم» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شد.

وی در سال 1398، برای بازی در فلم «دهلیز»، نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن در نوزدهمین جشن حافظ نیز شد.

گفتنی است که سریال «وفا» با بازی «هانیه توسلی» هر روز ساعت 16:00 به وقت تهران، 17:00 به وقت کابل و 17:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

سمیه غفوری زاده

این مطلب را به اشتراک بگذارید