نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

ایران آماده برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در همدان

به گزارش آی فیلم 2، «سید مسعود حسینی» شهردار همدان امروز 28 اسد(مرداد) در دیدار با «نظام‌الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان، جهت گسترش ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، اقتصادی، فرهنگی بین همدان و تاجیکستان به گفت و گو پرداختند.

در این دیدار سفیر تاجیکستان ضمن ابزار خرسندی از حضور در همدان به اشتراکات تاریخی، زبانی، فرهنگی و دینی بین تاجیکستان و همدان اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم ارتباطات بین دو کشور که در دولت قبلی جمهوری اسلامی ایران هم وجود داشت در دولت چهاردهم با قوت ادامه و گسترش یابد و ما آمادگی کامل برای گسترش ارتباطات در حوزه‌های مختلف را داریم.

وی ابراز کرد: هفته‌های فرهنگی ایران در شهرهای دوشنبه، باختر و خجند برگزار شده است و امیدواریم این روابط فرهنگی و گردشگری و اقتصادی بین همدان و شهرهای تاجیکستان افزایش یابد.

سفیر تاجیکستان در ایران گفت: ما باید در زمینه توسعه تجاری و‌ حوزه‌های مختلف تسهیل گر باشیم و فعالان اقتصادی و تاجران خودشان راه را پیدا می‌کنند.

تسنیم نوشت: در این دیدار «سید مسعود حسینی» همدان را از شهرهای تاریخی با قدمتی 3500 ساله که حیات در آن جاری است معرفی کرد و اظهار داشت: با ثبت جهانی «هگمتانه» آثار و ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، اقتصادی و طبیعی همدان به بهترین نحو به جهانیان معرفی می‌شود.

شهردار همدان ضمن درخواست از سفیر تاجیکستان برای حضور در جشن ثبت جهانی «هگمتانه» عنوان کرد: امیدواریم ظرفیت‌های همدان به مردم تاجیکستان شناسانده شود و ما آمادگی داریم هفته فرهنگی تاجیکستان در همدان برگزار شود.

«سید مسعود حسینی» همچنین در این دیدار عنوان کرد: انشالله با فعال سازی میدان هوایی همدان از ظرفیت‌های گردشگری، سرمایه گذاری و طبیعی همدان و تاجیکستان بهره گرفته شود.

وی در ادامه افزود: «دانشگاه بوعلی سینا همدان»، «مرکزیت غرب کشور»، «غار علیصدر»، «دانشگاه علوم پزشکی» و «بیمارستانهای تخصصی» از جمله این ظرفیت‌هایی است که امیدواریم برای توسعه گردشگری سلامت و زمینه های سرمایه گذاری مورد بهره برداری قرار گیرند.

شهردار همدان1

شهردار همدان

سمیه غفوری زاده

این مطلب را به اشتراک بگذارید