نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

با غذاهای پرطرفدار خیابانی در افغانستان آشنا شوید + تصاویر

به گزارش آی فیلم 2، غذاهای خیابانی به دلیل سرعت در تهیه، لذیذ بودن و ارزان بودن، جایگاه خود را میان تمامی مردم باز کرده اند. این غداها که بیشتر به عنوان هوسانه از آن ها یاد می شود، امروزه در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد.

غذاهای خیابانی تمامی مراحل تهیه شان در خیابان انجام می‌شود از تهیه مواد تا پخت‌شان، هر کشور و گذر برای خودش غذاهای خیابانی مخصوصی دارد.

تاریخچه غذاهای خیابانی به ۲۰۰۰ سال پیش و و زمان رومیان باستان مربوط می‌شود که در دکان هایی به نام ترموپلیا غذاهایی گرم سرو می‌کردند.

غذاهای خیابانی مقبولیت بالایی بین مردم افغانستان دارد که در ادامه با محبوب ترین آن ها آشنا می شوید:

«شور نخود»

شور نخود یکی از هوسانه های مزه دار و بسیار مفید است که بیشتر در فصل زمستان برای تقویت‌ سیستم ایمنی بدن و پیشگیری‌ از ابتلا به بیمار‌های عفونی و ویروسی به‌ویژه سرماخوردگی تهیه می شود.

«بولانی»

«بولانی» از غذاهای پر طرفدار  افغانستان است که معمولا به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می شود.

مردم افغانستان این غذای مزه دار را در تمام ایام سال تهیه می کنند و طرز آماده سازی آن بسیار آسان می باشد.

شورمه(شاورما)

شاورما یکی از انواع غذاهای محبوب کشورهای ترکیه و لبنان نیز جزو غذاهای خیابانی پرطرفدار در افغانستان می باشد.

خوراک جگر

از جمله غذاهای محبوب خیابانی در افغانستان خوراک جگر است که معمولا از جگر گاو همراه سیر، فلفل (مرچ) و گوجه (بادنجان رومی) تهیه می شود، طعم این غذا بسیار لذیذ است و بسیار سریع آماده می شود.

برگر(ساندویچ)

برگرهای متنوعی در افغانستان و به ویژه در کابل آماده می شود که مردم صف های طولانی را برای دریافت آن تشکیل می دهند، مواد آن معمولا گوشت برگر(سوسیس و کالباس)، کچالو(سیب زمینی) سرخ شده، تخم مرغ آبپز، ترکاری(سبزی و کاهو) به همراه مصالح (ادویه) خاص آن طعم خاصی به این غذای خیابانی می دهد.

«انواع کباب»

کباب افغانی یا سیخ کباب از لذیذترین غذاهای افغانستانی است؛ غذایی با طرز تهیه ساده که گوشت گوسفندی چرخ شده، ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن است. «کباب تندوری»، «چپلی کباب» و «شامی کباب» از انواع دیگر کباب ها می باشد که طرفداران بسیاری دارد.

ع ا

این مطلب را به اشتراک بگذارید