نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

نمایشگاه هنری «رحمة للعالمین» افتتاح شد

به گزارش آی فیلم 2، همزمان با فرارسیدن عید مبعث، روز دوشنبه ۹ حوت(اسفند) نمایشگاه هنری «رحمة للعالمین» شامل آثار فاخر هنرمندان افغانستانی در ایران افتتاح گردید.

این نمایشگاه با همکاری مشترک اداره کل امور اتباع و مهاجرین استانداری تهران، موسسه فرهنگی اکو و شبکه آی فیلم 2 در رشته هنرهای تجسمی؛ از جمله خطاطی، نقاشی و عکاسی با محوریت موضوعی پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) همزمان با عید مبعث برگزار شد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، «عبدالقیوم سلیمانی»، سرپرست سفارت افغانستان در تهران و دیپلمات های ارشد این سفارت، «سرور بختی»، رییس موسسه فرهنگی اکو، «منصور حاجی»، مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی تهران و همچنین هنرمندان و فعالین مهاجر حضور داشتند.

بنا بر گفته های «ملک محمدی»، مسئول فرهنگی و روابط عمومی اداره کل اموراتباع تهران، در این نمایشگاه ۷۱ اثر هنری از ۳۴ هنرمند افغانستانی در حوزه هنرهای تجسمی از جمله خطاطی، نقاشی و عکاسی با محوریت موضوعی پیامبر گرامی اسلام، به نمایش گذاشته شده‌اند.

وی افزود: بیشتر هنرمندان افغانستانی در این نمایشگاه از ولایات تهران، قم، خراسان رضوی، اصفهان و سمنان اشتراک نموده اند.

گفتنی است بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از تاریخ ۹ تا ۱۵ حوت(اسفند) از ساعت ۹ تا ۱۵ (به جز تعطیلات رسمی) به موسسه فرهنگی اکو واقع در تهران، خیابان موحد دانش(اقدسیه)، خیابان باقرالنمر، شماره ۱۰ مراجعه و از این آثار دیدن نمایند.

ع ا

این مطلب را به اشتراک بگذارید