نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

دیدار رئیس سازمان سینمایی ایران با بازیگر «به کجا چنین شتابان»

به گزارش آی فیلم 2، رئیس سازمان سینمایی ایران با حضور در منزل «رضا رویگری»، با یادآوری نقش‌های ماندگار او در فلمها و سریال‌ها، برای این بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون، آرزوی سلامتی کرد.

در این دیدار، «محمد خزاعی»، رئیس سازمان سینمایی ایران با اشاره به بازی‌های خاطره‌انگیز رضا رویگری در فلم های سینمایی و سریال‌های تاریخی، با آرزوی سلامتی برای این هنرمند، گفت: هنرمندان، سرمایه‌های فرهنگی هر کشور هستند و باید منزلت، احترام و جایگاه‌شان پاس داشته شود و آقای رویگری نیز یکی از سرمایه‌های ارزشمند سینما است.

وی افزود: رضا رویگری در فلم های زیادی همچون «عقاب‌ها»، «کانی مانگا»، «آلما»، «مسافر ری»، «بوتیک»، «اخراجی‌ها ۳» و ...درخشید و یکی از بازی‌های درخشان وی، نقش کیان در سریال «مختارنامه» است که برای همیشه در ذهن‌ها مانده است.

«سیدمجید پوراحمدی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد ایران هم در این دیدار گفت: اصحاب فرهنگ و هنر سرمایه‌های ماندگار هر کشور هستند و وظیفه ما تکریم و حمایت از آنهاست.

در ادامه این دیدار، «رضا رویگری»، خطاب به رئیس سازمان سینمایی گفت: ما هنرمندان در زمان بیماری به توجه و همراهی شما مسئولان نیاز داریم. البته می‌دانیم که گرفتاری‌ها و مشکلات هنرمندان زیاد است.

بازیگر سریال «ملکوت» در پایان اظهار داشت: مردم بسیار لطف دارند و محبت‌شان بی‌پایان است و آن‌قدر باعشق حالم را می‌پرسند که همیشه شرمنده‌شان می‌شوم.

«رضا رویگری» زاده‌ 6 جدی(دی) 1325 هجری خورشیدی در تهران، بازیگر، آوازخوان و نقاش اهل ایران است.

وی فعالیت هنری خود را با تیاتر و با ایفای نقش در نمایش «ویس و رامین» آغاز کرد و سپس با نقش‌آفرینی در دو قسمت از سریال «چنگک» وارد عرصه تلویزیون شد.

رویگری با ایفای نقش در سریال «محله‌ بهداشت» (1363) در میان مردم شناخته شد و در سال 1363 با بازی در فلم «عقاب‌ها» به کارگردانی «ساموئل خاکچیان»، قدم به عرصه‌ سینما گذاشت.

وی بازی در فلم های سینمایی «اجاره‌نشین‌ها» (۱۳۶۵)، «کانی مانگا»(1366)، «شب بیست و نهم» (۱۳۶۸)، «ماه عسل» (۱۳۷۱)، «بلوف» (۱۳۷۲)، «جوانی» (۱۳۷۷)، «شک» (۱۳۸۰)، «دلشکسته» (1387)، «زمهریر» (1388)، «اخراجی‌ها 3» (1389)، «صداست که می‌ماند» (۱۳۹۰)، «راه بهشت» (۱۳۹۰)، «قرار بعدی همان‌جا» (۱۳۹۲) و ... را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

رویگری همچنین در سریال هایی چون «برگ و باد» (1377-1376)، «معصومیت از دست‌ رفته» (1381)، «پول کثیف» (1385)، «خط شکن» (1387)، «عملیات 125» (1387)، «مختارنامه» (1388)، «دارا و ندار» (1389-1388)، «تاوان» (1389)، «ملکوت» (1389)، «سه، پنج، دو» (1390)، «زمانی برای عاشقی» (1392)، «مدینه» (1393)، «تنهایی لیلا» (1394) و ... به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

«رضا رویگری» به روزهای اوج خود بازمی گردد؟

بازیگر سریال «ملکوت»: کسی به من پیشنهاد بازیگری نمی دهد/پول کرایه خانه ندارم

رویگری: داستان تنهایی خودم را نوشتم / اگر پول دوره های درمانی ام را تمویل کنید، ادامه می دهم

عصبانیت بازیگر ایرانی از شایعات؛ «رضا رویگری»: مگر سالم بودن من به کسی ضرر می رساند؟!

ع ا

این مطلب را به اشتراک بگذارید