نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

محفل «فارسی‌سرایان» با حضور شاعرانی از ایران، افغانستان، پاکستان و هندوستان برگزار می شود

به گزارش آی فیلم 2، محفل شعر «فارسی‌سرایان» در سلسله محافل شعر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر پنج‌شنبه ۲ دلو(بهمن) ۱۳۹۹ به‌صورت مجازی برگزار می شود.

این محفل قرار است با میزبانی «محمدکاظم کاظمی» ساعت 21:00 پنج‌شنبه ۲ دلو(بهمن) ۱۳۹۹ و با حضور شاعرانی از ایران، افغانستان، پاکستان و هندوستان برگزار شود.

علیرضا قزوه، محمود اکرامی فر و صابر ساده از ایران، سید ابوطالب مظفری، ضیا قاسمی، زهرا حسین زاده، زینب بیات، سکندر حسینی، مریم حسینی تکیه ای، غلامعباس حسینی و زهرا زاهدی از افغانستان، احمد شهریار از پاکستان و سرویش تریپاتی از هندوستان در این محفل حضور دارند.

جشنواره شعر فجر سال 1385 خورشیدی در ایران پایه ریزی شد. دو دوره اول آن غیررقابتی بود و تنها در آن از شاعران بزرگ تجلیل می‌شد.

از دوره سوم، جشنواره شکل رقابتی به خود گرفت و از هشتمین دوره، توانست گستره خود را وسعت ببخشد و از یک جشنواره «ملی» به یک جشنواره «بین‌المللی» تغییر وضعیت دهد.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در گروه‌های شعر کلاسیک، شعر نو(قالب‌های: نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر(پژوهش‌های حوزه شعر) توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می شود.

ع ا/ ح ح

این مطلب را به اشتراک بگذارید