نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

«رویداد فرهنگی افغانستان» در «تهران» برگزار شد

به گزارش آی فیلم2، مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان»  با هدف تقویت ارتباطات و همکاری های فرهنگی و هنری در ارتقاء همگرایی های ایران و افغانستان روز گذشته در تالار ادبیات سالن جلال آل احمد برگزار شد.

در این برنامه شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی ایران و افغانستان ازجمله دست اندرکاران افغان فلم، معاون بخش فرهنگی سفارت افغانستان و... حضور داشتند ودرپیوند با ضرورت همکاری های فرهنگی بین 2 کشور به ایراد سخنانی پرداختند.

همچنین پیام تصویری  استاد «حسام الدین سراج» در این برنامه نشر شد، این آوازخوان مشهور ایرانی در این پیام در پیوند با ارتباطات فرهنگی ایران و افغانستان صحبت کرد و از نقش موسیقی در همگرایی بین 2 کشور گفت.

مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان» درکنار سخنرانی مهمانان مدعو، بخش های مختلفی همچون ادبیات و شعر، فرهنگ غذایی، موسیقی و تیاتر و سینما را نیز شامل می شد.

 در پایان این مراسم از چهره های ایرانی و افغانستانی که به نزدیکی 2 کشور یاری رسانده اند تقدیر به عمل آمد.

در پایان این نشست، تندیس پرستو، نشان نوروز و همچنین لوح تقدیر رویداد فرهنگی افغانستان به «نجیب‌الله مایل هروی» ادیب و نسخه‌شناس مشهور افغانستانی، داکتر «فرزاد یوسفی» نخبه پزشکی و آزمایشگاهی افغانستانی در ایران، «صحرا کریمی» رییس افغان فلم، «نادر موسوی» بنیانگذار مدرسه فرهنگ، ویژه کودکان مهاجر افغانستانی در ایران، «مرتضی عبدی» ورزشکار نخبه و معلول مهاجر در ایران و همچنین «حسام‌الدین سراج» هنرمند سرشناس ایرانی به خاطر تلاش برای نزدیکی دو کشور و دو ملت اهدا گردید.

گفتنی است گزارش اختصاصی آی فیلم2 از این مراسم به زودی از این شبکه نشر می شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید