نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

مهر معلم ایرانی به دانش آموز افغانستانی

به گزارش آی فیلم 2، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، مکتب ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی تعطیل شدند و شاگردان از طریق بسترهای انترنتی به تحصیل خود ادامه دادند.

وزارت معارف(آموزش‌وپرورش) در ایران تلاش کرد با شبکه اجتماعی «شاد» و با استفاده از انترنت، بین معلم و متعلم ارتباط برقرار کند، اما این آغاز مشکلات بسیاری بود که به تلفن هوشمند دسترسی نداشتند و نمی‌توانستند از خدمات شاد استفاده کنند.

در این میان معلمان که امر آموزش را حیاتی می دانند، در شرایط سخت کرونا برای تعدادی از متعلمان که به تلفن هوشمند دسترسی نداشتند، از هر فرصتی برای آموزش به آنها استفاده نمودند.

یکی از متعلمین که به‌علت نداشتن گوشی هوشمند از آموزش جا مانده بود، در مکتب «هاشمی» منطقه ۱۴ شهر تهران مصروف تحصیل است.

عشق معلم وی باعث شد این کودک افغانستانی به هم‌صنفی های خود برسد و از تحصیل جا نماند.

«فرحناز عاقل» معلمی که ۲۹ سال سابقه تدریس در مکاتب ایران را دارد، در پیوند با شرایط تحصیل این دختر افغانستانی می‌گوید: در صنف سال روان ۳۳ متعلم داشتم که همه به گوشی هوشمند دسترسی داشتند، به‌جز یکی از آن‌ها که این موضوع ارتباط من با او را قطع کرده بود.

وی با اشاره به اینکه این متعلم نزدیک به 3 سال در ایران مهاجر است، افزود: من فکر کردم باتوجه ‌به عدم دسترسی مناسب به آموزش، ممکن است این دختر در امتحانات تابستانی هم مردود شود و نخواستم به این موضوع بی‌تفاوت باشم. سعی کردم با حضور مادر و ۲ برادر کوچک‌ترش در مکتب برای او کلاس جبرانی برگزار کنم.

اما شیطنت برادران وی و اینکه مادرشان نمی‌توانست آن‌ها را در خانه یا نزد کسی بگذارد، مانع شد و بعد از ۲ جلسه تصمیم گرفتیم در پارک کوچکی که فضای مناسبی هم دارد آموزش را ادامه دهیم.

شهرآرا به نقل از این معلم فداکار نوشت: خوشبختانه این متعلم با این جلسات آموزشی، تقریبا برای آزمون جبرانی سنبله(شهریور) آماده شده است و حالا می‌تواند با قبولی در این آزمون به ادامه تحصیلش بپردازد.

ع ا

این مطلب را به اشتراک بگذارید