نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

ابراز همدردی شبکه آی فیلم2 با مردم سیل زده افغانستان

به گزارش خبرنگار آی فیلم2،  با تاسف فراوان اطلاع یافتیم که به دنبال بارش‌های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب در چند ولایت افغانستان، دهها تن از مردم کشته و مصدوم شده و صدها خانه نیز تخریب گردیده است.

سیل افغانستان

بربنیاد گزارش رسانه های افغانستان، شمار جان‌باخته‌گان سیلاب‌ها در ۱۳ ولایت این کشور به ۱۵۱ تن افزایش یافته و ۲۰۰ تن هم در نتیجۀ این سیلاب‌ها زخمی شده‌اند.

این سیلاب‌ها در دو روز گذشته در ولایت‌‎های پروان، کاپیسا، کابل، پنجشیر، میدان وردگ، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، ننگرهار، لغمان، خوست و غزنی سرازیر شدند.

بیشترین قربانی این سیلاب در «پروان» بوده و بربنیاد آمارها، تاکنون ۹۳ تن در نتیجۀ سیلاب‌ها در این ولایت جان باخته‌اند و ۱۱۰ تن هم زخمی شده‌اند.

 وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث می‌گوید که در حدود ۱۵۰۰ خانه در این ولایت‌ها زیر آوار شده‌اند و زیان‌های هنگفت مالی نیز به مردم وارد شده‌است.

شبکه آی فیلم2 به دنبال این حادثه دلخراش که منجر به بروز تلفات انسانی و همچنین آسیب های مادی شده است، با دولت و مردم افغانستان ابراز همدردی کرده و صبر و تسلای خانواده‌های داغدار و شفای آسیب دیدگان این حادثه را از خداوند متعال مسالت می کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید