نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

مراسم فاتحه «جمشید مشایخی» با حضور هنرمندان ایرانی+ تصاویر

مراسم فاتحه مرحوم «جمشید مشایخی» سه شنبه ۲۰ حمل(فروردین) در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار شد.

به گزارش آی فیلم2 ، مراسم فاتحه مرحوم «جمشید مشایخی» روز گذشته۲۰ حمل(فروردین) با حضور هنرمندان مشهور ایران در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار شد.

«جمشید مشایخی» یکی از ماندگارترین چهره‌های عرصه بازیگری متولد ۶ قوس(آذر) ۱۳۱۳ خورشیدی در تهران بود و از سال ۱۳۳۶ خورشیدی با نمایش «وظیفه پزشک» فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد و با فلم کوتاه «جلد مار» در سال ۱۳۴۲ خورشیدی مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.

وی تا به امروز ایفاگر کرکترهای ماندگاری بوده است که از جمله آن ها می‌توان به فلم های: گاو، قیصر، شازده احتجاب، سوته‌دلان، خانه عنکبوت، کمال‌الملک، گل‌های داودی، آوار، پدر بزرگ، طلسم، سرب، روز واقعه، خانه روی آب و یک بوس کوچولو و سریال های: هزاردستان، داستان‌های مولوی، سلطان صاحب قرآن، امام علی(ع) و پهلوانان نمی‌میرند، اشاره کرد.

«جمشید مشایخی» ، بازیگر کهنه کار و پر افتخار سینما و تلویزیون ایران پس از تحمل یک دوره بیماری ، شام روز 13 حمل 1398 در شفاخانه عرفان تهران درگذشت.

بینندگان و مخاطبان آی فیلم 2 با نقش آفرینی مرحوم مشایخی در سریال های «هزاردستان» و «ستایش» شاهد هنرنمایی استادانه وی در عرصه بازیگری هستند.

م ح

این مطلب را به اشتراک بگذارید