نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

«سایه و رنگ» بخشی از هنر مهاجرین افغانستانی مقیم ایران

به گزارش آی فیلم2، نمایشگاه آثار فاخر نقاشی جمعی از هنرمندان مهاجر افغانستانی مقیم ولایت تهران ایران در بخش سایه و رنگ، از روز (شنبه، 11 حوت) در فرهنگسرای رازی ولسوالی(شهرستان) ورامین این ولایت برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه «منصور حاجی» معاون مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران،  «طاهری» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین، بانو «زینب لک» مسئول بخش فرهنگی اداره اتباع استان تهران، مسئول بخش بین الملل اداره اتباع استان تهران و تعداد زیادی از اساتید و هنرمندان افغانستانی و ایرانی حضور داشتند.

از فعالیتهای فرهنگی مهاجران افغانستان حمایت می‌کنیم

«منصور حاجی» معاون مدیر کل اداره اتباع استانداری تهران در مراسم افتتاحیه ضمن قدردانی از نمایش آثار فاخر و ارزشمند نقاشان افغانستانی اظهار داشت: سطح نقاشی این هنرمندان بیانگر یک استعداد نهفته در میان نسل جوان است که اگر امکان توسعه و رشد آنان به وجود بیاید نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند .

وی افزود : اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در چوکات سیاست ها ی دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران همه گونه تعامل را با هنرمندان افغانستانی و دیگر گروه ها در حوزه های مذهب، فرهنگ و مسائل ورزشی به واسطه حمایت های مالی و خدمات اداری دارد .

این نمایشگاه آغازی برای فعالیت های فرهنگی بیشتر مهاجران است

بانو «زینب لک» مسئول بخش فرهنگی اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران نیز در خصوص این نمایشگاه گفت: آثار هنرمندان افغانستانی بسیار عالی بود با توجه به این که هنر خود انگیخته ای بود، باید به این عزیزان احسنت گفت .

وی با اشاره به امکانات موجود برای شکوفا شدن استعدادهای نهفته هنرمندان افغانستانی ادامه داد : چیزی که وظیفه ی ما در مقابل مهاجرین افغانستانی است این می باشد که تمام امکاناتی که برای مردم ایران در عرصه آموزش فرهنگ و هنر  قرار می دهیم برای این عزیزان هم در نظر بگیریم.

وی افزود : برنامه ای که برای سال آینده در نظر گرفته ایم برگزاری جشنواره ای بزرگ هنری است که بخش های مختلفی مثل تیاتر، سینما، هنرهای تجسمی و ادبیات در بر می گیرد. در هر بخش از اساتید به نام ایرانی دعوت می شود تا در کارگاه های هنری تدریس کنند و از خروجی آن ها نمایشگاه هایی چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی گذاشته شوند.

همچنان در ادامه این مراسم «طاهر طاهری جعفری» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین ضمن بیان اهداف اینگونه برنامه ها که ترویج فرهنگ و هنر است، بیان کرد:  نمایشگاهی که شما شاهد آن هستید یکی از برنامه هایی بود که اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین در راستای حمایت از مهاجرین افغانستانی در فضای فرهنگی هنری برپا کرده و حدود 25 اثر از این هنرمندان جوان و با استعداد افغانستانی به مدت 4 روز در فرهنگسرای رازی به نمایش در آمده است.

«محمدحسین احمدی» مسئول مرکز فرهنگی و هنری پناهندگان استان تهران با تشکر از حضور تمامی مسئولین، اساتید و هنرمندانی برای حضور در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه و نمایشگاهی که روز پنج شنبه 9 حوت 1397در شهرستان دماوند برگزار شد در راستای اهداف مرکز فرهنگی و هنری پناهدگان برای فعالیت بیشتر در این بخش بوده است.

او افزود: در شهرستان ها بسیار ظرفیت های فرهنگی و هنری بالایی وجود دارد اما به دلیل دوری راه و عدم دسترسی به گالری، مرکز هنری و مسئولین در این بخش ها باعث شده است تا چنین ظرفیت هایی در این مناطق راکد بمانند. 

آقای احمدی در پایان از حمایت‌های بی‌دریغ اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران، همکاری‌های بسیار خوب  فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد ولسوالی ورامین سپاس‌گزاری کرد.

این نمایشگاه به همت مرکز فرهنگی و هنری پناهندگان ولایت تهران و با همکاری اداره اموراتباع و مهاجرین خارجی این ولایت برگزار گردیده است. این نمایشگاه تا پنج‌شنبه این هفته(16 حوت)، از ساعت 10 پیش از چاشت تا 18:30 عصر، برای بازدید علاقه‌مندان باز می‌باشد.

ف ا/ب م

این مطلب را به اشتراک بگذارید