نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

آخرین خبرها از عظیم ترین پروژه تلویزیونی ایران

به گزارش آی فیلم2، «داوود میرباقری» کارگردان سریال «سلمان فارسی» با اشاره به اینکه یک ماه و نیم است کارگاه‌های پیش تولید این سریال فعال شده است، گفت: قرار است شهر باستانی «تیسفون» پایتخت دولت ساسانیان را منطبق بر زمان کودکی تا نوجوانی سلمان در ایران را بسازیم.

وی ادامه داد: اصلی ترین مرحله پیش تولید، ساخت این شهرک است، که امید داریم در اوایل سال 1398 خورشیدی ساخت آن را شروع کنیم.

این کارگردان ایرانی افزود: زندگی سلمان سه دوره است؛ بخش طفولیت تا نوجوانی که در ایران است و در دوره ساسانی می گذرد، عمده ترین لوکیشن ها تیسفون و جی است، و بعد مهاجرت سلمان که دوره طولانی از عمرش را در امپراطوری بیزانس روم شرقی است؛فصل سوم هم در دوران صدر اسلام و عربستان و حجاز و سرزمین مکه و مدینه است.

کارگردان سریال مختارنامه، با اشاره به اینکه برای نوشتن فلم نامه این  سریال ۲۰ سال فکر و پژوهش کرده است، افزود: دوره طولانی از زندگی ام را درباره سلمان پژوهش کردم و کوشش کردم در نهایت ظرافت و دقت و به گونه دراماتیکی اتفاقات را روایت کنم.

میرباقری سریال «سلمان» را یک پروژه بزرگ دانست و افزود: اگر بخواهیم «سلمان» را با سریال «مختار»  قیاس شکلی بکنیم، ۳ برابر آن است، چون در «مختار» با یک جغرافیا و یک منطقه عربی سر و کار داشتیم.

کارگردان سریال «امام علی(ع)»، زمان تقریبی پایان فلمبرداری «سلمان» را ۵ سال دانست و افزود: نسبت به زمانی که سریال های «مختارنامه» و «امام علی (ع)» را ساختیم، هم تجربه بیشتر و هم نیروی انسانی مجرب تری داریم و اگر پشتیبانی و حمایت خوبی بشود، می توانیم زمان تولید را کوتاه تر کنیم.

کارگردان سریال «سلمان فارسی» در پایان تاکید کرد: انشاءالله اگر عمری باقی باشد و سالم باشیم با توکل به خدا کار را با عشق و ایمان و قلب شروع کردیم و امیدواریم تا آخر با همین انگیزه جلو برویم و یک کار خوب تحویل بیننده های عزیزمان بدهیم.

ب م

این مطلب را به اشتراک بگذارید