نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

«سیه و موی و جلالی» افغانستان در تهران به روی صحنه می رود

شش نمایش خارجی از پنج کشور در بخش بین‌الملل هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک به صحنه می‌روند.

به گزارش آی فیلم2 ، در این دوره از هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی مبارک نمایش‌هایی از کشورهای فرانسه، هلند،کروواسی، افغانستان و تایوان اجرا خواهند داشت که از میان آن ها کشور فرانسه با دو نمایش متفاوت از دو گروه نمایشی مختلف، حضور دارد.

بر همین اساس ،  «سیه موی و جلالی» به نویسندگی و کارگردانی «کاوه آیریک» از افغانستان نمایش آسیایی است که در بخش بین‌الملل جشنواره امسال اجرا خواهد داشت.

نمایش "پادشاه سرگردان" به نویسندگی و کارگردانی «ژان باتیست پوش» و «نمایش کوچکی از پایان دنیا » به نویسندگی «لارن کاییون»، «ازکیل گارسیا-رومئو» و کارگردانی «ازکیل گارسیا-رومئو» نمایش‌هایی هستند که از فرانسه مهمان این دوره از جشنواره‌اند.

«اگزوویا» به نویسندگی و کارگردانی «شارلوت پوییجک-جولن» از کشور هلند، دیگر نمایشی است که در این دوره از جشنواره به صحنه می‌رود.

کشور کروواسی هم با نمایشی با نام«واندالاواندا» به نویسندگی «جلنا توندینی» و کارگردانی «مورانا دولنک» ، دیگر مهمان خارجی جشنواره هفدهم نمایش عروسکی است.

و سرانجام اینکه تایوان با نمایش «سفر به غرب: آشوب در قصر شیشه ای» به نویسندگی «چیه-شنگ وو» و کارگردانی «یانگ-چین لین» در جشنواره حضور دارد.

به نقل از ستاد خبری جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک، هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری «مرضیه برومند» 1 تا 7 ماه شهریور(سنبله) برگزار خواهد شد. 

م ح/ ب م

این مطلب را به اشتراک بگذارید