نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
940
-
الف
+

«سام قریبیان» بازیگر سریال «رهایی» را بیشتر بشناسید+ تصاویر

در این گزارش با «سام قریبیان» بازیگر سریال «رهایی» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «سام قریبیان» بازیگر، نویسنده، صداپیشه و کارگردان ایرانی 13 جدی (دی) 1358 در نیویورک متولد شد.

سام قریبیان

سام در خانواده ای هنرمند متولد شد و راه پدرش «فرامزر قریبیان» بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون ایران را در دنیای هنر ادامه داد.

سام قریبیان

وی دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما و ماستری (کارشناسی ارشد) مدیریت و اقتصاد سینما از ایالت کالیفرنیا است. او بعد از کسب این مدارک تحصیلی یک دوره یکساله آموزشی را هم در آکادمی فلم نیویورک گذراند و  به عنوان استاد مهمان در دانشگاه سینما تاتر دانشگاه هنر به تدریس مشغول است.

سام قریبیان به دلیل شغل پدر، از دوران کودکی با دنیای بازیگری آشنا بوده و اولین بار در سال 64 در فلم سینمایی «گردباد» به کارگردانی «کامران قدکچیان» به ایفای نقش پرداخت.

سپس در سال 1368 در فلم «شکار خاموش» با بازیگرانی همچون «مهدی هاشمی» و «گلاب آدینه»  به چهره شناخته تری تبدیل شد.

شکار خاموش

 او در در سال 1376 به عنوان مجری در برنامه «بیست» فعالیت جدی خود را در قاب تلویزیون آغاز کرد.

سام قریبیان در سال 1394 در سریال «تنهایی لیلا» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» و تهیه کنندگی «محمدرضا شفیعی» ایفاگر نقش «شایان» بود.

این سریال درباره دختری به نام لیلا است که در شرایطی خاص با محمد که یک جوان متعهد و متدین است آشنا می شود. او که از یک خانواده ثروتمند است عاشق محمد شده و با او ازدواج می کند اما با فوت محمد زندگی لیلا با مشکلات بسیاری همراه می شود.

در سریال «تنهایی لیلا» که چندی پیش از آی فیلم 2 نشر شد، بازیگرانی همچون «مینا ساداتی»، «بهروز شعیبی»، «حسن پورشیرازی»، «نسرین مقانلو»، «اکبر زنجانپور»، «آفرین عبیسی» و... نقش آفرینی کرده اند.

تنهایی لیلا

این هنرمند ایرانی همچنین در سریال های «ایراندخت»، «شاهرگ»، «کلبه ای در مه» و فلم های «سیاه باز»، «خروج»، «هایلایت»، «نیمرخ ها»، «به تهران خوش آمدید»، «خط ویژه»، «لاله»، «گناهکاران» و «قانون» نیز ایفای نقش داشته است.

سام قریبیانسام قریبیان سام قریبیان«بوی قهوه و بلال و کباب»، «یک کلیک کوچولو»، «نگاهمان می کنند»، «عذرخواهی از آقای امانوئل»، «امانوئل اشمیت»، «سنترال پارک وست» و «آهسته با گل سرخ» از جمله آثار نمایشی می باشد که قریبیان در آن ها بازی کرده است.

«سام قریبیان» از سال 1390 نویسندگی را با فلم نامه فلم «گناهکاران» آغاز کرد. وی در این حرفه موفق به کسب جایزه بهترین فلم نامه از سوی جشنواره لوسرن سوئیس و نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد. 

گناهکاران

قریبیان بعد از چند سال بازیگری به سراغ کارگردانی رفت و اولین بار در سال 1393 فلم «360 درجه» را کارگردانی کرد و با سریال «عالیجناب»، نخستین تجربه ساخت سریال را به دست آورد.

این هنرمند جوان ایرانی همچنین در سال 1396 محتوای کتابی با عنوان «آشپزی انار گل سرخ» را به نویسندگی «آریانا باندی» به فارسی ترجمه کرد و موفق به کسب جایزه ی جهانی بهترین ترجمه از فستیوال کتاب گورمند شد.

سام قریبیان

گفتنی است سریال «رهایی» با بازی «سام قریبیان» هر روز به جر پنجشنبه ساعت 20:00 به وقت تهران، ساعت 21:00 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی ف یلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر