نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
103
-
الف
+

سکانسی از سریال «آرام می گیریم»

در این گزارش سکانسی دیدنی از سریال «آرام می گیریم» را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، اختلاف نظر و سلیقه میان والدین و فرزندان ، امروزه یکی از مشکلات چالش برانگیز در بین خانواده های امروزی می باشند.

این فاصله بین نسلها، از گذشته تاکنون همواره در بین دو نسل (سنتی و امروزی) وجود داشته و معمولاً نوجوانان مایل به انجام دادن برخی از رهنمودها و خواسته های والدین خود نیستند و گاه راهی متفاوت را در پیش می گیرند.

نوجوان و جوان دوست دارد هویت مستقلی داشته باشد، خودش تصمیم بگیرد و انتخاب کند. به علاوه، تفاوت در عوامل بی شمار زیستی، شخصیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز بسیار پیچیده تر از آن است که اجازه دهد فرزندان درست مانند والدین خود رفتار کنند و افراد جوان تر متعلق به زمان جدیدتر و آموزش ها و محیط های اجتماعی فرهنگی مدرن تری هستند.

گفتنی است که ریشه بسیاری از مشکلات، تفاوت نظر میان والدین و فرزندان که نسل‌هایی که بسیار بیشتر از گذشته، به دلیل تغییرات اجتماعی و رشد تکنولوژی‌های شگرف از یکدیگر فاصله گرفته‌اند و این تفاوت ارزش‌ها میان فرزندان و والدین، موجب شده خانواده‌ها در معرض چالش‌های جدی قرار گیرند. برخی والدین همواره زندگی گذشته خود را با امروزِ فرزندان خویش مقایسه می‌نمایند.

هم چنان باید افزود با ورود فرزندان به دوران نوجوانی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی نیز در آنها قوت می‌گیرد و در این سن آنها دوست دارند به سوی علایق خود بروند و گاه به دلیل تجربه کم و اطلاعات ناکافی، ممکن است مسیر درستی نیز نداشته ­باشند. در این میان تلاش والدین برای تحمیل خواسته‌های خود به آنها، موجب برخورد میان آنان می‌شود، در حالی که بعد از دوران کودکی، آنها دنیای جدیدی برای خود ترسیم می‌کنند که خود نقش اصلی را در آن بازی می‌کنند و خود را صاحب عقیده و نظر و قدرت می‌داند.

اهمیت این موضوع موجب شده است که تلویزیون نیز به موضوع شکاف نسل ها بپردازد و سریال های بسیاری با این مضمون را به تصویر بکشد.

 «آرام می‌گیریم» از جمله سریال های در حال نشر آی فیلم2 می باشد که مشکلات یک خانواده‌ اصیل را بیان می‌کند که در جامعه امروز، فرزندان‌شان با مسائل و تکالیف فراوان مواجه می شوند و برای حل این مشکلات همه اعضای خانواده به سهم خود تلاش می کنند ...

در ویدیوی فوق، سکانسی از سریال «آرام می گیریم» به کارگردانی «روح‌الله سهرابی»  را تماشا می کنید.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر