نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
769
-
الف
+

«جعفر دهقان»: نزدیک بود قطع نخاع شوم‌ !

«جعفر دهقان» در ویژه برنامه عید قربان شبکه آی فیلم 2 به حادثه ای ناگوار در دوران بازیگری اش اشاره کرد.

«جعفر دهقان» بازیگر تلویزیون و سینمای ایران که مهمان ویژه برنامه عید قربان شبکه آی فیلم 2 بود، در خصوص علاقه اش به بازیگری و دشواری های این حرفه سخن گفت.

دهقان در خصوص لزوم آمادگی فیزیکی برای ایفای نقش های تاریخی و اکشن عنوان کرد: بدون شک اگر بازیگر آمادگی جسمانی نداشته باشد نمی تواند در این آثار بازی کند، من هم اکنون 64 سال سن دارم و زمانی که بازی در آثار تاریخی و اکشن را می پذیرفتم با آمادگی کامل جسمانی حضور پیدا می کردم.

وی با اشاره به سختی های حرفه بازیگری اظهار کرد: من در یک اثر تاریخی در حال ایفای نقش بودم که از اسب به روی زمین سقوط کردم و در زیر پاهای اسب آسیب دیدم به حدی که مهره‌های گردنم به نخاعم فرو رفت و سمت راست بدنم فلج شد.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در این خصوص افزود: صدمه در حدی بود که عملیات جراحی من در حدود 14 ساعت طول کشید و اگر ورزشکار نبودم و آمادگی جسمانی نداشتم هرگز نمی توانسم این ضایعه سنگین را تحمل کنم و با ورزش و تمرین خودم را پیدا کردم.

بازیگر سریال «اصحاب کهف» خاطر نشان کرد: حرفه بازیگری به ویژه ایفای نقش در آثار تاریخی دشواری زیادی دارد علاوه بر بینش و آگاهی نسبت به کرکتری که قرار است به جای او بازی کنید، باید از لحاظ فیزیکی و جسمانی ورزیده باشید تا بتوانید در شرایط دشوار کار کنید، گریم های سنگین را برای ساعت های طولانی روی صورتتان تحمل کنید، همه این ها منوط به این است که عاشق شغل خود باشید تا بتوانید همه این دشواری ها را تحمل کنید.

گفتنی است، «جعفر دهقان» متولدسال 1339هجری خورشیدی در تهران، یکی از بازیگران به نام ایرانی است که به خاطر بازی در فلم «حماسه‌مجنون» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را به دست آورد.

او علاوه بر بازیگری در زمینه‌های دیگری به حیث مدیر تولید و مدیر و دستیار صحنه نیز سابقه‌ی فعالیت دارد.

دهقان در سریال «یوسف پیامبر» نقش «پوتیفار» عزیز مصر و همسر «زلیخا» را بر عهده داشت؛ بازی خوب وی در این نقش، پوتیفار را به یکی از کرکترهای ماندگار سریال یوسف پیامبر مبدل کرده است.

گفتنی است تا کنون سریال های «اصحاب کهف» (مردان آنجلس)، «مریم مقدس»، «یوسف پیامبر»، «خانه بی پرنده»، «معما»، «آسمان همیشه ابری نیست»، «معمای شاه» و «بازی نقاب ها» با هنرنمایی «جعفر دهقان» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر