نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
680
-
الف
+

دشواری بازی در نقش های تاریخی به روایت بازیگر سریال «یوسف پیامبر»

«جعفر دهقان» بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در ویژه برنامه عید قربان شبکه آی فیلم 2 از دشواری بازی در سریال های تاریخی گفت.

«جعفر دهقان» بازیگر توانمند و نام آشنای ایرانی که بارها در قامت هنرمند اصیل و کاربلد، نقش‌های مهمی در سریال های «اصحاب کهف» (مردان آنجلس)، «مریم مقدس»، «یوسف پیامبر»، «خانه بی پرنده»، «معمای شاه» و «مختارنامه» ایفا کرده است به عنوان میهمان در ویژه برنامه عید قربان شبکه آی فیلم 2 حضور پیدا کرد و در گپ و گفتی دوستانه از فعالیت های هنری خود سخن گفت.

این هنرمند ایرانی در بخشی از صحبت های خود در پیوند با علاقه اش از حضور در آثار تایخی عنوان کرد: من یک بازیگر هستم و دوست دارم در شخصیت های مختلف بازی کنم و خود را محک بزنم اما این انتخاب برمی گردد به نوع نگاه من نسبت به کارهایی که انجام دهم، زمانی بود که کشور ایران در حال جنگ بود از این رو بیشتر سعی کردم در این 8 سال جنگ تحمیل عراق علیه ایران در آثار ارزشی و دفاع مقدس حضور پیدا کنم طوری که در آن ایام پرکارترین بازیگر دفاع مقدس ایران بودم.

دهقان که در سال 1372 به خاطر بازی در فلم ژانر دفاع مقدسی «حماسه مجنون» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را در جشنواره فیلم فجر  ایران را به دست آورده بود درباره کسب عناوین و رتبه های هنری خود گفت: کسب این جایزه ها مهم نیست، بلکه عشق و علاقه نسبت به مردم و کشور نکته مهمی است. زمانی که من در این آثار بازی می کردم شاهد رشادت های مردم خرد و کلان برای دفاع از کشور بودم از این رو وظیفه من به عنوان یک هنرمند این بود که تلاش کردم با هنر خود بخشی از رشادت ها و شهادت طلبی های این جوانمردان را در عرصه هنری به نمایش بگذارم و این ادای دینی به آن ها بود.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» عنوان کرد: من همواره یک بازیگر گزیده کار بودم و دوست داشتم در آثار ارزشی ایفای نقش داشته باشم و فقط به خاطر دریافت پول و تامین معاش نقش ها را انتخاب نکنم، هرچند شاید در طول دوران حرفوی خود گاهی نقش هایی را که دوست نداشتم را هم بازی کردم که به خاطر شرایط خاصی ناگزیر به انجام آن ها بودم از این رو بعد از اتمام جنگ به سراغ بازی در سریال های دینی تاریخی برگرفته از قصص قرآن چون «اصحاب کهف»، «مریم مقدس» و «یوسف پیامبر» بازی کرد.

وی در خصوص چالش های حضور در سریال های تاریخی عنوان کرد: درست است که من بازی در آثار ارزشی را دوست داشتم و جزء تعهدات خود می دانستم اما بازی در این آثار بسیار سخت بود چون زمان تولید برخی از این آثار مثل «مختارنامه» در حدود 5 سال و 2 سال نیز در «یوسف پیامبر» مصروف کار بودم، شاید باورتان نشود که گاهی از خستگی زیاد گریه می کردم. چون انرژی زیادی از من می گرفت، گریم کرکتر هایی که در آن بازی می کردم خیلی سنگین بود و حضور در لوکیشن های مختلف در شرایط آب و هوایی بسیار  سخت که هرکدام دشواری های خاص خود را داشت.

«جعفر دهقان» متولد 1339 خورشیدی در تهران است که از 15 سالگی فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز نمود.

وی در سال 1360 خورشیدی زمانی که جوانی21 ساله بود، همکاری خود را با حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایران آغاز کرد و در همان سال فعالیت سینمایی خود را با بازی در فلم «توجیه» به کارگردانی «منوچهر حقانی‌پرست» شروع کرد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر