نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4304
-
الف
+

«آناهیتا نعمتی» از «سایه آفتاب» تا «کلاه پهلوی»+تصاویر

در این گزارش با «آناهیتا نعمتی» بازیگر سریال «سایه آفتاب» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «آناهیتا نعمتی» بازیگر نقش «الهام» در سریال در حال نشر «سایه آفتاب»، زادهٔ ۲۰ سرطان(تیر) ۱۳۵۶ در شاهرود است.

نعمتی

بانو نعمتی پس از گذراندن دوره بازیگری، زیر نظر «حمید سمندریان»، در نمایش تیاتر «تنبور نوازان» به کارگردانی هادی مرزبان، در سال ۱۳۷۲ بازی کرد.

او بازیگری را در تیاتر و همچنین فلم‌های کوتاه ادامه داد و در نمایش‌های زیادی ازجمله «چنگیز خان» به کارگردانی چیستا یثربی، «مرغ سحر» به کارگردانی احمد آسود و «سیزده» به کارگردانی روزبه سجادی حسینی بازی کرد.

بازی در سینما را در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و نقش کوتاهی در فلم «هیوا» ساخته رسول ملاقلی‌پور بازی کرد.

نعمتی

در سال 78، او در فلم «دلباخته» به کارگردانی خسرو معصومی بازی کرد و در سال 79 در فلم «زندانی 707» به کارگردانی حبیب‌الله بهمنی ایفای نقش کرد.

همراز

 آنا نعمتی که قبل از سال 79 در دو سریال «همراز» و «سایه آفتاب» حضور پیدا کرده بود، در این سال در سریال «مسافر» ساخته «سیروس مقدم» بازی کرد و با بازی در کنار «ابوالفضل پورعرب» در نقش افسانه، خوش درخشید و مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.

مسافر

بانو نعمتی در سال‌های 80 و 82 دو سریال  «کریم‌ خان» و «پول کثیف» حضور یافت.

وی  در سال 83  وی بازی در سینما را از سر گرفت و در فلم سینمایی «انتخاب» ساخته تورج معصومی ایفای نقش کرد.

«شغال» اثر اصغر نصیری در سال 84 فلم بعدی نعمتی بود و پس از آن آنا نعمتی یکی از خاص‌ترین نقش‌هایش را تجربه کرد و در فلم «پروین» به کارگردانی مرتضی هرندی، نقش «پروین اعتصامی» شاعر معاصر ایرانی را بازی کرد.

در سال 85 آنا نعمتی در فلم «سوغات فرنگ» ساخته کامران قدکچیان و سریال «خسته دلان» به کارگردانی سیروس الوند بازی کرد.

بازی وی در فلم «پارک وی» به کارگردانی «فریدون جیرانی» بیش از پیش مورد توجه مخاطبین و کارگردان‌های سینمای ایران قرار گرفت تا با بازی در فلم‌های بعدی، به‌واسطه بازی در این فلم متفاوت در ژانر وحشت، در مسیر ستاره شدن قدم بردارد.

نعمتی همچنین در فلم های «دو زن»، «دعوت»، «آل»، «یکی از ما دو نفر»، «برف روی شیروانی»، «در امتداد شب»، «پایان دوم»، «پنهان»، «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»، «انارهای نارس»، «عصر یخبندان»، «ماحی»، «آپاندیس» بازی کرده است.

این بانوی هنرمند همچنین در سریال های «جاده قدیم» و «کلاه پهلوی» هم ایفای نقش داشته است.

نعمتی

وی علاوه بر بازیگری در زمینه‌های مزون لباس و طراحی دکور فعالیت دارد.

نعمتی

لازم به ذکر است سریال «سایه آفتاب» با هنرنمایی «آناهیتا نعمتی» هر روز ساعت 16:00 به وقت تهران،17:00 به وقت کابل و 17:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان، از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر