نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4589
-
الف
+

روز صفر ؛ فلمی با هواداران و منتقدان سرسخت

در ادامه معرفی آثار حاضر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در این گزارش فلم سینمایی «روز صفر» را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، با توجه به برگزاری سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، سعی خواهیم کرد همه روزه با انعکاس اخبار این رویداد مهم هنری در ایران ، از جنبه های مختلف به بررسی آن بپردازیم.

در چهاردهمین شماره این گزارش، شما را با فلم سینمایی «روز صفر» یکی از آثار راه یافته به بخش سودای سیمرغ، یعنی رقابتی‌ترین و مهم‌ترین بخش جشنواره فیلم فجر آشنا می کنیم.

«روز صفر» عنوان فلمی به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی محصول سال ۱۳۹۸ است.  «روز صفر» روایتی متفاوت از یک اتفاق ملتهب معاصر است.

«امیر جدیدی»، «ساعد سهیلی»، «تینو صالحی»، «محمدرضا مالکی»، «مهدی قربانی»، «رضا خدادادبیگی»، «محمدعلی راجپوت» و «ابوالفضل صفاری» از جمله بازیگران این فلم سینمایی می باشند. چند بازیگر خارجی و بازیگران تیاتر هم در این فلم ، ایفای نقش کرده اند.

این فلم روز سوم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل اثر در پردیس ملت اکران و به نقد گرفته شد.

«سعید ملکان» درباره دلیل پرداخت به موضوع دستگیری عبدالمالک ریگی برای نخستین فلم خود گفت: در میان تمامی سوژه هایی که دوست داشتم کار کنم این موضوع از همه برایم جذاب تر بود، این فلم  کاملاً براساس واقعیت بوده و هیچ چیز آن براساس تخیل نیست. 

«ساعد سهیلی» درباره حضورش در فلم گفت: خوشحالم که بعد از دو سال باز هم به سینما بر می گردم، وقتی سعید ملکان برای این فلم پیشنهاد نقش را داد برایم بسیار کنجکاو برانگیز بود، اینکه فرد دستفروش به این مرحله می رسد برای من عجیب بود و به همین دلیل همه کار برای نقش انجام دادم. 

«امیر جدیدی» درباره حضورش در فلم اضافه کرد: هر بازیگری آرزویش ایفای چنین نقشی است، این نقش به توانایی جسمی نیازمند بود و من هم خودم را در نقش آزمودم. 

«تینو صالحی» درباره احتمال موفقیت «روز صفر» در جشنواره امسال اظهار کرد: قبل از دیدن فلم نمی‌توان حرفی قطعی زد اما با توجه به چیزی که در فلمنامه دیدم و همین طور مراحل تولید مطمئنم که «روز صفر» یکی از بهترین فلم های جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود. 

فیلم سینمایی روز صفر

صالحی درباره کرکتر خود در این فلم خاطرنشان کرد: کرکتر من در فلم «روز صفر» کاملاً منفی است، کرکتر من فردی پاکستانی در گروهک عبدالمالک ریگی است که به سه زبان بلوچی، پاکستانی و فارسی صحبت می کند. 

گفتنی است از ابتدای اکران فلم «روز صفر» در جشنواره فجر 38 ، تاکنون همه روزه این فلم در اکران فوق العاده قرار داشته و پیش بینی می شود که اقبال خوبی در این دور از جشنواره فیلم فجر داشته باشد.

جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی ایران و منطقه است که از سال ۱۳۶۱ خورشیدی تاکنون معمولا همه ساله در میانه ماه دلو / بهمن در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۷ دوره از این جشنواره برگزار شده‌ که آخرین آن در سال ۱۳۹۷ بود.

همه ساله فلم سازان برتر ایران، تلاش می کنند آثار خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایند زیرا حضور و رقابت در این جشنواره در سرنوشت فلم هایشان تاثیر به سزایی دارد. 

تجربه های سینمایی نشان داده فلم هایی که توانسته اند توجهات منتقدان و مردم را در جشنواره فیلم فجر به خود معطوف کنند، موفقیت بی نظیری در اکران و فروش خواهند داشت.

به بیان دیگر این جشنواره، مجالی برای رقابت حرفوی بین سینماگران ایران است و تبعا باعث شده سینمای ایران همواره در تولید آثار فاخر در جهان پیشگام باشد.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

دانلود فلم «بید مجنون»

«آن شب» ، اثری کاملا متفاوت از «شهاب حسینی»

«آتابای» داستان مردی که بخاطر عشقش دانشگاه را رها می کند

«آبادان یازده 60» فلمی با موضوع دوران دفاع مقدس در فجر 38

تلاش های پرستاری 35 ساله در فلم سینمایی «ابر بارانش گرفته»

فلم سینمایی «تومان» ؛ ماجرای چند جوان که برای تغییر اوضاع اقتصادی قمار می زنند

ماجرای اعتراضات پنبه کاران به ریاست جمهوری در فلم سینمایی«خروج»

معرفی مهمترین آثار راه یافته به سودای سیمرغ فجر 38 / «خوب، بد، جلف2؛ ارتش سری»

«خون شد» روایتی از یک مادر و مشکلاتش در جشنواره فجر 38 + ویدیو

«مهران مدیری» و «پیمان معادی» در بمباران شیمیایی + ویدیو

«دوزیست» فلم پر بازیگر و اجتماعی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

«روز بلوا» فلمی سیاسی تاریخی با بازی «داریوش ارجمند» در جشنواره فلم فجر 38

م ح / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر