نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
116
-
الف
+

با شهید «محمد رمضان خلیفه» کارگردان «مشت آزادگان» بیشتر آشنا شوید

در این گزارش با «محمد رمضان خلیفه» کارگردان سریال در حال نشر «مشت آزادگان» آشنا می شوید.

«محمدرمضان خلیفه» کارگردان سریال در حال نشر «مشت آزادگان» از شبکه آی فیلم 2 می باشد که به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

این کارگردان و هنرمند فلسطینی متولد سال 1360 در اردوگاه «النصیرات» بود.

محمد خلیفه

او دارای مدرک دیپلوم هنرهای تلویزیونی و لیسانس خبرنگاری و رسانه بود که به عنوان نورپرداز و مدیر فلمبرداری در شبکه جهانی «الاقصی» فعالیت داشت.

زنده یاد «محمد خلیفه» حرفه کارگردانی را با ساخت فلم «بهای انتخاب»( ثمن الاختیار) در سال 1387 آغاز کرد و سپس فلم های «برادران خون» (اخوة الدم)، «چشم عقاب» (عین الصقر)، «بشارت مرگ» (البشارة الموت)، «سر دوراهی» (مفترق الطرق) را ساخت.

محمد خلیفه 2

آخرین فلم های وی «ریاحین قسام» (ریاحین القسام) و از «مرگ برگشته» (عائد من الموت) در سال 1396 ساخته شده است.

وی کارگردانی دو فصل از سریال «فداکار»(الفدائی) را در سال های 1394 تا 1395 به عهده داشت و در سال 1401سریال «مشت آزادگان» (قبضه الحرار) را کارگردانی کرد.

محمد خلیفه

قابل ذکر است سریال «قبضة الاحرار» یا «مشت آزادگان» موفق به کسب جوایزی در فلسطین و الجزایر شده که می‌توان به کسب جایزه بهترین سریال درام از جشنواره رسانه‌ ای قدس و جایزه انجمن «برکه الجزایر» اشاره کرد.

سر انجام این هنرمند فلسطینی درتاریخ 1 جدی (دی) سال 1402 و به عمر 42 سالگی بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه اش در اردوگاه النصیرات به شهادت رسید.

سریال «مشت آزادگان» به کارگردانی «محمد رمضان خلیفه» هر شب ساعت 19:00 به وقت تهران، 20:00 به وقت کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از کانال تلویزیونی آی فیلم2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر