نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
77
-
الف
+

بیوگرافی زنده یاد «ماه چهره خلیلی» بازیگر سریال «در چشم باد»

در این گزارش با زنده یاد «ماه چهره خلیلی» بازیگر نقش «گل نساء» در سریال در حال نشر «در چشم باد» آشنا می شوید.

به گزارش شبکه آی فیلم 2، زنده یاد «ماه چهره خلیلی» بازیگر نقش «گل نساء» در سریال در حال نشر «در چشم باد»، متولد 25 جدی(دی) سال 1355 خورشیدی در تهران بود.

وی مدرک ماستری خود را در رشته معماری از دانشگاه آکسفورد انگستان به دست آورد و یک دورهٔ بازیگری را در مدرسه متد(Method School) واقع در لندن گذراند.

خلیلی بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود به مدت چند ماه در لندن مشغول به کار شد اما به دلیل علاقه بسیار خود به ایران، بعد از بیست سال به وطن بازگشت و با نقش آفرینی در فلم سینمایی «چشمان سیاه» به کارگردانی «ایرج قادری» در سال 1381 برای اولین بار مقابل دوربین رفت.

زنده یاد «ماه چهره خلیلی» با بازی در سریال «مختارنامه» به به کارگردانی «داوود میرباقری» در نقش «جاریه» خواهر ناتنی «مختار ثقفی» و زن «عمر بن سعد» به شهرت رسید.

ماه چهره خلیلی در مختارنامه

این هنرمند فاخر ایرانی در سریال هایی چون «مرضیه»، «دختر گمشده»، «گذر از رنج‌ها»، «کلاه پهلوی»، «نردبام آسمان» نقش آفرینی کرده است.

ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی درمرضیه

«سرانگشتان فرشته»، «اشنوگل»، «تصویرم در آیینه نیست»، «قرارمون پارک شهر»، «یادم تو را فراموش»، «صله سحر»، «سوت دل»، «سرانگشتان فرشته»، «قلب سفید قاصدک‌ها»، «هدیه»، «لاله»، «رنج و سرمستی»، «فصل انار»، «پرونده هاوانا» و ...از جمله فلم های سینمایی هستند که زنده یاد خلیلی در آن به ایفای نقش پراخته است.

ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی

جوایز و افتخارات زنده یاد «ماه چهره خلیلی»

جایزه «Jackie brown» از جشنواره فلم «تارانتینو»
تندیس اولین جشنواره فلم سازی کودک و نوجوان
تندیس چهارمین هفته فلم و عکس (سرطان ۱۳۸۱)
جایزه چهارمین جشنواره فلم کانادا به عنوان بهترین بازیگر در سال 2013
لوح تقدیر از بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اسد ۱۳۹۱
جایزه اولین جشنواره فلم و عکس گردشگری برای بهترین فلم «عید قربان»
لوح سپاس از سازمان صدا و سیمای ایران برای بازی در سریال «مختارنامه»

زنده یاد «ماه چهره خلیلی» در سریال «در چشم باد» نقش «گل نساء»، مادر «بیژن» را ایفا کرده است. بیژن با بازی «پارسا پیروزفر» خلبانی است که پس از ترک نامزدش با متفقین جنگیده و پس از دستگیری به خارج از کشور تبعید می شود. او در زمان اسارت خود، عشق دوران کودکی اش را پیدا کرده و به همراه او فرار می کند و ...

ماه چهره خلیلی

این بازیگر ایرانی، متاسفانه در ۱۷ اسد (مرداد) ۱۳۹۹ خورشیدی بر اثر ابتلا به سرطان دار فانی را وداع گفت.

سریال «در چشم باد» با نقش آفرینی زنده یاد «ماه چهره خلیلی» به جز پنجشنبه ها، هر شب ساعت 20:00 به وقت تهران، 21:00 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 به نشر می رسد. از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر