نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
97
-
الف
+

سوگنامه «ابراهیم حاتمی‌کیا» برای «سید حسن نصرالله»

کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون ایران در پی شهادت «سیدحسن نصرالله» دلنوشته‌ای را منتشر کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «ابراهیم حاتمی‌کیا» کارگردان سینما و تلویزیون در پی شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دلنوشته‌ای را منتشر کرد که مشروح آن در ادامه آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون»

سید این احوال دو گانه را چه کنم؟! مگر جامه‌ای جز رخت شهادت بر تو زیبنده بود.

کاش سید، مقابلت نشسته بودم و متن سوگنامه را با خودت تمرین می‌کردم. مطمئن هستم هر بار جمله‌ای در وصفت می‌نوشتم با آن گونه‌های سرخ و محجوب، می‌خندیدی و مرا خجالت‌زده می‌کردی.   

سید‍، جگرم سوخت. باورش سخت است که لبنان بدون تو را تصور کنم.

سید، بارها در لبنان به عشق دیدارت به انتظار نشستم و سهم دیدارت نصیبم نشد.

سید، ارابه فرعون را به بازی گرفته‌ام و فریاد می‌کشم صدا، دوربین، حرکت ولی عالم مَجاز من کجا، عالم حقیقی تو و یارانت کجا. من مشغول قهرمان بازی مجاز بودم که خبر آمد سیدحسن نصرالله رفت.

صدا و دوربین خاموش ولی حرکت تو تا بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت. اکنون من مانده‌ام و چشمان گریان آسیه سلام الله که مقابل شکنجه فرعون برای دست کشیدن از حق منتظر است و او جز هم‌نشینی خدا چیزی نمی‌بیند. 

سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود.

من که حاضر نیستم تصویر انگشت اشاره‌ات که به سمت اسرائیل نشانه می‌رفتی را، لحظه‌ای از نظرم پاک کنم و بر پیکر پاره پاره‌ات نظر کنم.

سید زنده است. راه مقاومت زنده است.

«ابراهیم حاتمی‌کیا»، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تدوینگر و بازیگر سینما، متولد 1 میزان(مهر) سال 1340 در تهران می باشد.

وی فارغ‌ التحصیل رشته‌ فلم‌نامه‌ نویسی از دانشکده‌ سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.

«ابراهیم حاتمی کیا» تاکنون کارگردانی دو سریال تلویزیونی «خاک سرخ» و «حلقه سبز» را در آغاز و میانه دهه هشتاد در کارنامه کاری خود دارد و سریال حضرت موسی (ع) نخستین کار تاریخی او در میان کار‌های تلویزیونی و سینمایی‌اش به شمار می‌رود.

«هویت»، «دیده‌بان»، «مهاجر»، «وصل نیکان»، «از کرخه تا راین»، «خاکستر سبز»، «بوی پیراهن یوسف»، «برج مینو»، «آژانس شیشه‌ای»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «ارتفاع پست»، «به رنگ ارغوان»، «به نام پدر»، «دعوت»، «گزارش یک جشن»، «چ»، «بادیگارد»، «به وقت شام» و «خروج» از جمله مهم ترین آثار سینمای ایران می باشد که آقای حاتمی کیا کارگردانی آن را به دوش داشته و تاکنون حدود 40 جایزه داخلی و خارجی را از آن خود کرده است.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر