نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
62
-
الف
+

داکتر دوچرخه سوار ایرانی پس از «افغانستان» وارد «تاجیکستان» شد

شهروندان ایرانی در «افغانستان» و «تاجیکستان» پای صندوق های رای گیری حاضر شدند.

به گزارش آی فیلم 2، داکتر دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی که پس از رکاب زدن و  گذشتن از افغانستان،  امروز به دوشنبه پایتخت تاجیکستان وارد شده بود، با حضور در شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در محل سفارت،  رأی خود را به صندوق انداخت.

انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان و تاجیکستان

فرآیند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان از ساعت ۸ صبح (به وقت محلی)، روز جمعه هشتم سرطان/تیرماه آغاز شد. گفتنی است، در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری حدود ۶۱ میلیون تن در داخل و خارج از کشور، واجد شرایط رأی دادن هستند. سفارتخانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان همزمان با آغاز فرایند رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت خود را آغاز کردند.

همچنین خبرها حاکی از آن است که فرایند اخذ رای از اتباع ایرانی ساکن افغانستان در پنج مرکز به شمول کابل، مزار شریف، هرات، قندهار و جلال آباد در جریان است و شهروندان ایرانی زیادی به محل های اخذ رای مراجعه کرده اند. 

انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان و تاجیکستان

لازم به ذکر است نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به ترتیب حروف الفبا، «مسعود پزشکیان»، «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی» و «محمد باقر قالیباف» هستند.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر