نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
149
-
الف
+

سماق سفره هفت سین نماد چیست ؟

«امیر الهامی» کارشناس ادبیات در ویژه برنامه نوروزی «ارغوان» از نمادهای سفره هفت سین می‌گوید.

به گزارش آی فیلم 2، داکتر «امیر الهامی» پژوهشگر و استاد ادبیات فارسی در ویژه برنامه سال نو 1403 با عنوان «ارغوان»، از دلیل قرار گرفتن «سماق» در سفره هفت سین سخن گفت.

این برنامه در ساعات منتهی به سال تحویل 1403، از ساعت 01:00 به وقت ایران، 02:00 به وقت افغانستان و 02:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از تلویزیون آی فیلم 2 نشر شد.

در «ارغوان» بازیگرانی همچون «جواد انصافی»، «فرهاد بشارتی»، «سامان گوران»، «معصومه عزیز محمدی»، «نادیا پروانی»، «تینا میرکریمی»، «وحید رحیمیان»، «هانا سطوحی»، «امیر حسین انصافی»، «مجید شهریاری»، «مرتضی کاظمی»، «مهدی امینی خواه»، «مونا غمخوار»، «بهامین تورانی» و «عماد رسولی» به ایفای نقش پرداخته اند.

ویژه برنامه «ارغوان» در یک خانه قدیمی که 150 سال قدمت دارد، تصویربرداری شده است. ساختار برنامه به این صورت است که نواسه ها گرد پدرکلان و مادرکلان شان جمع می‌شوند. مهمان‌های دیگری سر می‌رسند و ریش سفیدهای فامیل داستان‌هایی قدیمی نقل می‌کنند. مناسبات میان این شخصیت‌ها و داستان‌هایی که نقل می‌شود ساختار اصلی برنامه را تشکیل می‌دهند. مخاطب در این برنامه به لحاظ بصری، با آداب و رسوم و مناسک نوروزی اقوام و مردمان مختلف آشنا می‌شود.

«امیر الهامی» کارشناس ادبیات و شاهنامه، در این برنامه توضیحات جالبی راجع به سماق موجود در سفره هفت سین داده که در ویدیوی بالا مشاهده می کنید.

س غ/ح ح

نظر شما
ارسال نظر