نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
168
-
الف
+

«محمد معتمدی»: جشنواره موسیقی فجر باید ارتباطی مستمر با هنرمندان کشورهای مختلف داشته باشد

«محمد معتمدی» در مصاحبه با شبکه آی فیلم2 گفت: جشنواره موسیقی فجر باید ارتباط خود را به صورت مستمر با هنرمندان کشورهای مختلف جهان برقرار نماید.

به گزارش آی فیلم 2، کانسرت ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری «همایون رحیمیان» و خوانندگی «محمد معتمدی» در سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در تالار «وحدت» روی صحنه رفت.

این هنرمند پرآوازه عرصه موسیقی در ایران در گفت و گو با شبکه جهانی آی فیلم2 در پیوند با اثرگزاری سی و نهمین موسیقی فجر گفت: برگزاری جشنواره هایی مثل جشنواره موسیقی فجر زمانی می تواند موثر واقع شود که در بُعد بین الملل آن توجه جدی صورت بگیرد و ارتباط خودش را با تمام هنرمندان داخلی و خارجی حفظ نماید.

معتمدی با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی فجر باید هنرمندان کشورهای مختلف را مورد شناسایی قرار دهد، گفت:  جشنواره موسیقی فجر باید ارتباط خود را به صورت مستمر با هنرمندان کشورهای مختلف جهان مثل تاجیکستان و همچنین کشورهای افریقایی، برقرار نماید و هنرمندان خود را در هر سال بشناسد.

وی در ادامه اظهار داشت: این جشنواره باید فراهم کننده شرایط رشد برای تمام هنرمندان باشد تا آنها در پرتو این برنامه ها بتواند کارهای تولیدی داشته باشند.

«کویر» به آهنگسازی «محمد معتمدی» و تنظیم افشین عزیزی، «ناله شبگیر» اثر پرویز یاحقی به تنظیم امیرحسین طایی، «روشنی روی تو» با تنظیم امیرحسین طایی، «آسمان خدا» به آهنگسازی مجید وفادار و تنظیم سیامک بهبهانی، «سوگند» به آهنگسازی و تنظیم  بابک افشار، «تکیه‌گه خیال» به آهنگسازی امیر فرشید رحیمیان و تنظیم همایون رحیمیان و همچنین پارچه آهنگ «ای ایران» اثر روح‌الله خالقی با تنظیم گلنوش خالقی با همراهی گروه کر از جمله قطعاتی بودند که با خوانندگی محمد معتمدی اجرا شدند.

جشنواره موسیقی فجر در سال 1364 و با نام اولیه «جشنواره سراسری سرود و آهنگ‌های انقلابی» شکل گرفت و اولین دوره آن با اشتراک 20 گروه در تهران برگزار شد.

در سال 1370 و در هفتمین دوره خود، این جشنواره برای اولین بار شکل بین‌المللی به خود گرفت و بخش «معرفی موسیقی ملل مسلمان» به آن اضافه شد.

در ویدیو بالا مصاحبه «محمد معتمدی» را  با شبکه جهانی آی فیلم2 تماشا می کنید.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر