نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
365
-
الف
+

مصاحبه اختصاصی آی فیلم2 با «فرقت سعید» داور فصل چهارم مسابقه «نواهنگ»

«سعید فرقت زاده» داور «نواهنگ4» در مصاحبه با آی فیلم2 گفت: زمانی که وارد این شدم نزدیکی 3 کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان را بیشتر حس کردم.

به گزارش آی‌فیلم2، «فرقت سعید(Фурқат Саид)» آوازخوان برجسته، موسیقی دان و سراینده معروف تاجیک،در فصل چهارم مسابقه خوانندگی «نواهنگ» به عنوان داور حضور دارد.

«فرقت سعید» پیش تر رهبری گروه مقام‌ سرایان کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان را برعهده داشته و کانسرت هایی را نیز اجرا کرده است.

این شاعر برجسته تاجیک، در کنار آوازخوانی به عنوان داور در اکثریت مسابقات هنری آوازخوانی مثل «آواز طلایی» و مسابقه «تاجیکستان وطن عزیز من» نیز حضور داشته است.

وی در حاشیه برگزاری فصل چهارم مسابقه موسیقایی نواهنگ در مصاحبه با مجری آی فیلم2 گفت: ما تلاش می کنیم تا هنرمندان جوان و تازه وارد به دنیای هنر موسیقی را همیاری نموده و از طریق برگزاری رقابت های آوازخوانی، استعدادهای برتر هنر موسیقی را به جامعه معرفی نماییم.

آقای فرقت در رابطه با ارزش موسیقی بیان داشت: موسیقی روح جامعه و قوه محرکه ای است که می تواند در همه جا وجود داشته باشد و این مسابقات در واقع یک تکان(پرتگاه) برای همه علاقه مندان این عرصه است.

داور مسابقه نواهنگ در پیوند با تفاوت داوری مسابقه «نواهنگ» با مسابقه های موسیقایی در تاجیکستان افزود: داوران در مسابقات آوازخوانی به دنبال کشف و معرفی بهترین استعدادهای هنری هستند و طبق قانون برنامه، تعدادی از این افراد حذف میگردند اما این به معنای بی استعداد بودن آنها نیست و تفاوتی چندانی میان برنامه های رقابتی موسیقی تاجیکستان با این جا وجود ندارد، فقط با این تفاوت که در آنجا ما به اشتراک  های حذف شده فرصت مجدد نمی دهیم ولی در مسابقه نواهنگ یک فرصت به نام «رای مردمی» وجود دارد.

«فرقت سعید» از خاطراتش به کشور ایران گفت: زمانیکه وارد این کشور شدم بیشتر نزدیکی سه کشور فارسی زبان(ایران، افغانستان و تاجیکستان) را حس کردم و من اینجا اصلا احساس غریبی نمی کنم و مثل اینکه به یکی از شهرهای کشور خودم سفر کردم.

این داور تاجیکستانی خطاب به اشتراک کنندگان مسابقه «نواهنگ4» گفت: اینجا علاوه بر صدا، کلام بدیع، ساخت آهنگ، نحوه اجرا مهم می باشد ویک هنرمند باید با آهنگی که می خواند، ارتباط برقرار کند.

گفتنی است که فرقت سعید از مقام‌ سرایان فیلارمونیک تاجیکستان می باشد که ترانه و غزلیات بزرگان ادبیات فارسی را اجرا می کند.

فصل  چهارم مسابقه نواهنگ با قضاوت و داوری هنرمندان برجسته افغانستان به شمول «عارف جعفری»، «شاه رسول قاسمی» و «فرقت سعید» آوازخوان برجسته تاجیکستانی روزهای جمعه ساعت 20:00 به وقت تهران، 21:00 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر