نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
716
-
الف
+

فعالیت های مشترک بازیگر سریال «ستایش» با هنرمندان افغانستان

«قربان نجفی» بازیگر ایرانی با حضور در برنامه «پنجره آی فیلم» از تجربه همکاری خود با هنرمندان افغانستانی سخن گفت.

«قربان نجفی» بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون و تیاتر ایرانی که مخاطبان شبکه آی فیلم2 هنرنمایی وی را در سریال های «ستایش»، «دیوار شیشه ای»، «وارش»، «خانه امن» و «سرجوخه» مشاهده کرده اند با حضور در برنامه «پنجره آی فیلم» در خصوص تجربه همکاری خود با هنرمندان افغانستانی سخن گفت.

«قربان نجفی» درباره علت انتخاب «عیسی حسینی» بازیگر افغانستانی برای بازی در فلم «فصل ماهی سفید» عنوان کرد: با توجه به سبقه و شناختی که من از آقای «حسینی» که بازیگر بسیار مستعد و خلاقی است، داشتم و همچنین از آنجایی که حدود پنج سال زیر نظر خودم آموزش بازیگری دیده بود، وی را برای ایفای نقش در فلم «فصل ماهی سفید» انتخاب کردم.

این  هنرمند ایرانی در مورد سابقه همکاری خود با هنرمندان افغانستانی در ایران، اظهار داشت: من حدود 22 سال پیش در کانونی مسئولیت آموزش بازیگران هنرجوی مهاجر افغانستانی را برعهده داشتم. این کار برایم بسیار جذابیت داشت و حدود پنج سال هم ادامه داشت؛ در این مرکز شاگردان زیادی داشتم که اکنون در ایران و سایر نقاط جهان مصروف کار می باشند.

در ادامه «قربان نجفی» با اشاره به تجربه ایفای یک کرکتر افغانستانی در فلم «آخرین ملکه زمین» بیان داشت: صحبت کردن به گویش دری را از هنرجوهای افغانستانی ام آموختم و در فلم «آخرین ملکه زمین» با هفت تن از آن ها همکاری داشتم.

لازم به ذکر است «قربان نجفی» در فلم سینمایی «آخرین ملکه زمین» محصول سال 1385 خورشیدی به کارگردانی «محمد رضا عرب» کرکتر یک مرد افغانستانی را بازی کرد که می خواست پس از سال ها به کشورش بازگردد.

این بازیگر پيش از آن نیز در سال 1383 خورشیدی در فلم «من بن لادن نيستم» ساخته «احمد طالبی نژاد» در نقش يک افغانستانی ظاهر شد. بازی آقای نجفی در این نقش به اندازه ای جذاب بود که کارگردان «آخرین ملکه زمین» را برآن داشت تا برای نقش افغانستانی فلم خود به سراغ او برود.

«قربان نجفی» زاده 1حمل(فروردین) 1347 خورشیدی در ولایت فارس، فارغ‌التحصیل رشته تیاتر است.

وی از سال 1373 خورشیدی همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و اولین بار در سال 1375 بازی در سینما را با فلم «سایه به سایه» به کارگردانی «علی ژکان» تجربه کرد.

م ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر