نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
702
-
الف
+

«قربان نجفی»: دوست ندارم مقابل دوربین خودم قرار بگیرم!

«قربان نجفی» در برنامه «پنجره آی فیلم» شبکه آی فیلم 2 از ناگفته های اولین تجربه کارگردانی اش سخن گفت.

به گزارش آی فیلم2، «قربان نجفی» بازیگر و کارگردان ایرانی و ایفا کننده نقش «صفایی» در سریال «ستایش» در برنامه «پنجره آی فیلم» حضور یافت و از اولین تجربه کارگردانی اش سخن گفت.

«قربان نجفی» که در اولین تجربه کارگردانی خود فلم سینمایی«فصل ماهی سفید» را به روی پرده برده است، کارگردانی و بازیگری را مشابه یکدیگر دانست و گفت: کارگردانی و بازیگری از حیث مسئولیت و اشراف بر متن و مجموعه عوامل با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد. 

کارگردان فلم سینمایی «فصل ماهی سفید»، با توصیف سختی و بزرگی پروژه سینمایی اش، ابراز داشت: در فلم «فصل ماهی سفید» 16 بازیگر به شمول 12 بازیگر اصلی در این فلم ایفای نقش داشته اند. البته انتخاب این تعداد هنرمند از بین تعداد زیادی از بازیگران صورت گرفته و منجر به تولید و ساخت کار نهایی شده است. 

نجفی در پاسخ به این سوال که "چرا یکی از نقش های اصلی فلم را ایفا ننموده اید؟" اظهار داشت: من می توانستم یکی از نقش های اصلی را بر عهده داشته باشم اما ترجیح می دهم هنگام کارگردانی از بیرون بر کار نظاره گر باشم و در مقابل دوربین خودم قرار نگیرم. نقش کوتاه کتابفروش را هم قرار نبود بازی کنم اما به دلیل عدم امکان حضور بازیگر در آن موقعیت زمانی، مجبور به ایفای نقش شدم.  

فصل ماهی سفید فلمی به کارگردانی «قربان نجفی» و به تهیه‌کنندگی «آرش سجادی حسینی» و «علی گلبهاران» محصول سال ۱۳۹۸ است. «محمدرضا فروتن»، بازیگر این فلم موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فلم بمبئی شد.

این فیلم برگرفته از نمایشنامه «باغ آلبالو» نوشته آنتوان چخوف به نویسندگی «قربان نجفی» و «غزال زرگرامینی» است که پیش از این موفق به دریافت جوایز بهترین فلم از جشنواره لیفت هندوستان و آنتاکیای ترکیه شده است.

«محمدرضا فروتن»، «میلاد کی‌مرام»، «لادن مستوفی»، «بیژن بنفشه‌خواه»، «بهزاد خداویسی» و تعدادی دیگر از هنرمندان،  بازیگران این اثر سینمایی هستند.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر