نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
438
-
الف
+

«احمدرضا درویش» متولد دوم مرداد را بیشتر بشناسید

در این گزارش به بهانه زادروز «احمدرضا درویش»، با کارنامه هنری این کارگردان نامدار سینمای ایران آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، «احمدرضا درویش» کارگردان، تهیه‌کننده و فلم‌نامه‌نویس اهل ایران، متولد دوم سرطان(مرداد) سال 1340 خورشیدی می باشد.

وی فارغ‌التحصیل رشته گرافیک و معماری از دانشگاه تهران است و اولین فعالیت سینمای خود را از سال 1361 با کارگردانی در آثار تلویزیونی آغاز کرد.

احمدرضا درویش

فلم سینمایی «آخرین پرواز» در سال 1368 اولین فلمی است که درویش آن را کارگردانی کرده است.

احمدرضا درویش

«دوئل»، «متولد ماه مهر»، «سرزمین خورشید»، «کیمیا»، «آذرخش» و «ابلیس» از جمله فلم های سینمایی می باشند که درویش نویسندگی و کارگردانی نموده است.

احمدرضا درویش

فلم سینمایی «دوئل» به کارگردانی «احمدرضا درویش» در سال 1382 به عنوان عظیم ترین فلم ژانر دفاع مقدس یاد شد و وی دو بار برای فلم های دوئل و رستاخیز برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فلم فجر شد.

احمدرضا درویش

درویش علاوه بر کارگردانی و نویسندگی سوابق مدیریتی به شمول عضویت در «هیئت مؤسس موزه سینمای ایران»، «مدیر عاملی خانه سینما»، «عضویت در شورای عالی سیاست گذاری خانه سینما»، «دبیری اولین جشن بزرگ سینمای ایران»، «داوری جشنواره‌های فیلم فجر در چهار دوره» و عضویت هیئت داوران یازدهمین جشنواره بین‌المللی فلم‌های 100 ثانیه‌ای را داشته است.

گفتنی است که این هنرمند ایرانی در آثار خود بدون قهرمان سازی واکنش‌های غیرواقعی شخصیت‌های آثار خود را معرفی می‌کند و به همین دلیل فلم‌های او همچون «کیمیا»، «سرزمین خورشید» و «متولد ماه مهر» همچنان در یادها باقی مانده‌اند.

به مناسبت زادروز این سینماگر ایرانی، بخش هایی از فلم سینمایی «دوئل» ساخته «احمدرضا درویش» را در بالای صفحه بیننده هستید. 

س غ / ح ح

نظر شما
ارسال نظر