نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
804
-
الف
+

بازیگر نقش «کاوه کیهان» در سریال «نوار زرد2» را بیشتر بشناسید+تصاویر

در این گزارش با «بانیپال شومون» بازیگر سریال «نوار زرد 2» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «بانیپال شومون» بازیگر نقش «کاوه کیهان» در سریال در حال نشر «نوار زرد2» متولد 3 قوس (آذر) 1357 هنرپیشه سینما، تلویزیون و تیاتر می باشد.بانیپال شومون

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته انجنیری(مهندسی) عمران می باشد که فعالیت خود را با صداپیشگی شروع کرد و حالا در قامت یک بازیگر می درخشد.

اولین بار دهه هشتاد در ورکشاپ آموزش بازیگری اشتراک کرد سپس همزمان با فعالیت از مکتب سینما تیاتر موسسه کارنامه فارغ التحصیل شد.

بانیپال شومون

شومون به صورت جدی کار خود را از سال 1376 وقتی 19 ساله بود با نمایش های دانشجویی آغاز کرد.

او در سال 1387 وقتی 30 ساله بود صداپیشگی نقش «روزبه» برادر «آفرین دخت» در اولین انیمیشن بلند سینمایی به نام «آخرین داستان» را به عهده گرفت و در کنار ستارگانی چون «لیلا حاتمی» و «پرویز پرستویی» حضور داشت.

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت قصه «ضحاک ماردوش»، «فریدون» و «کاوه آهنگر» می‌پردازد.

بانیپال سال 1392 با فلم «انارهای نارس» بازی در قاب دوربین را تجربه کرد تا اینکه سال 1394 با سریال «شهرزاد» و ایفای نقش «اسفندیاری» دیده شد.

بانیپال شومون

این هنرمند ایرانی همچنین در سریال های «نوشدارو»، «پازل»، «کرگردن»، «خاتون» و «درمانگر» نیز ایفای نقش داشته است.

«بانیپال شومون» در سال 1396 پرکارترین دوران بازیگری اش را تجربه کرد و  در چهار فلم سینمایی «خجالت نکش»، «جاده قدیم»، «تنگه ابوقریب» و «لس آنجلس – تهران» به همراه دو فلم کوتاه «تاریکی» و «اینترنت نامحدود» بازی کرد.

بانیپال شومون

«ایستگاه اتمسفر»، «گلدان و درخت بلوط»، «پیلوت»، «پالتو شتری»، «غلامرضا تختی»، «شبی که ماه کامل شد»، «علت مرگ: نامعلوم» و «گل‌های باوارده» از دیگر آثار سینمایی می باشد که «بانیپال شومون» در آن ها ایفای نقش داشته است.

بانیپال شومون

«بانیپال شومون» لوح تقدیر ویژه برای بهترین بازیگر را برای بازی در نمایش «خانه وا ده» در دوازدهمین جشن بازیگر سال 1393 از طرف انجمن بازیگران خانه تیاتر ایران را دریافت کرد.

از تیاترهایی که او به عنوان بازیگر در آن‌ها حضور داشته‌ است می‌توان به «دخترک شب طولانی»، «شعبده و طلسم»، «حریم ولایت»، «مسخ و سوءتفاهم»، «کسی در خانه نیست»، «ایرلند نباید جای بدی هم باشه»، «بیضایی» و تیاتر موزیکال «هفت خان اسفندیار» اشاره کرد.

بانیپال شومون

بانیپال شومون عضو ارکستر کُر فیلارمونیک ایران و عضو ارکستر فیلارمونیک آشوریان تهران است که در اُپرای «مانا و مانی» اثر «حسین دهلوی» به کارگردانی «محمد عاقبتی» در تالار وحدت اجرا داشته‌ است.

بانیپال شومون

لازم به ذکر است که سریال «نوار زرد2» با هنرنمایی «بانیپال شومون» هر روز ساعت 19:00 به وقت تهران، 20:00 به وقت کابل و  21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر